BMW modernizovalo elektromobil i3, bude ho označovať ako iPhone

Písmenom „s“ sa bude označovať tá lepšia a drahšia verzia.
Vydané  Text: 
BMW i3 patrí medzi najpredávanejšie elektromobily nielen vo svete, ale aj u nás. Automobil je pre koncern BMW dôležitý, odštartoval éru masívnejšej elektrifikácie pohonov, ale dodnes sa výrazne nemodernizoval. Medzičasom pribudli napríklad trakčné batérie s väčšou kapacitou, ktoré predĺžili dojazd a popri štandardnej elektrickej verzii sa predáva aj ako plug-in hybrid s malým benzínovým motorom (i3 REx).

Najnovšie sa dozvedáme o ďalšej modernizácii elektromobilu, ktorá však opäť neprináša žiadne výrazné zmeny v dizajne. i3 je aj naďalej nápadné, odvážne, kompaktné vozidlo s precízne prepracovanými detailmi.

Nové i3s rozpoznáte od toho z roku 2014 vďaka odlišným tvarom spodnej polovice prednej časti, hmlovky sú osadené do nových krytov. Zadné partie ostali prakticky nezmenené, rovnako aj predné svetlomety, profil vozidla a jeho celkový charakter.



Na prvý pohľad neregistrujeme inovácie ani v interiéri, ten je naďalej futuristický, minimalistický, páka prevodovky je spracovaná do netradičnej konzoly napravo za volantom, pre vodiča sú k dispozícii dva displeje a multifunkčný volant. Takzvaný Control Display má uhlopriečku 10,25 palca a rozlíšenie zvýšené na 1440×540 pixelov.

Po technickej stránke nové i3 ponúkne aj vylepšené DSC (Dynamic Stability Control) a DTC (Dynamic Traction Control), bezpečnostný balíček Driving Assistant Plus a funkciu Traffic Jam assistant, ktorá dokáže do rýchlosti 60 km/h aktívne udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a zachovávať bezpečnú vzdialenosť od ďalšieho vozidla.

Označovanie ako iPhone

Nové BMW i3 sa predviedie na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac, do ponuky predajcov sa zaradí v priebehu novembra tohto roka. Zaujímavosťou bude, že sa v showroomoch objaví vo verziách i3 a i3s. Označovanie po vzore smartfónov Apple iPhone bude rozlišovať výkonnostné verzie elektromobilu.

Vylepšená verzia i3s bude od tej štandardnej odlišná vybranými dizajnovými prvkami navyše, tie by sa mali postarať o dynamickejší vzhľad vozidla. Tento variant bude o 2 cm širší. Maximálny výkon BMW i3s bude 135 kW/184 koní, krútiaci moment dosiahne 270 Nm.



Batérie uložené v podlahe umožnia maximálny dojazd 290 až 300 kilometrov podľa metodiky NEDC. Podľa tejto metodiky je kombinovaná spotreba energie 13,6 až 13,1 kWh na 100 kilometrov jazdy. Novinkou je tiež nový nabíjací kábel, ktorý podľa slov automobilky dokáže dobiť batérie na 180 kilometrov jazdy za tri hodiny, čo je 5-krát rýchlejšie ako pri súčasnom modeli.

Vo variante s benzínovým motorom Range Extender (REx) bude vedieť jazdiť so spotrebou iba 0,7 litra paliva na 100 kilometrov, resp. 12.5 kWh energie na 100 km.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk