Audi prišlo s novým označovaním svojich modelov, ktoré nedáva žiadny zmysel. Posúďte sami!

Číslice budú označovať výkon motora.
Vydané  Text: 
Zbytočnosť! Inak najnovší počin automobilky Audi nazvať neviem. Nemci mali pocit nedostatočného rozlíšenia jednotlivých motorizácií, a tak k označeniu konkrétneho modelu (A4,A8,Q3…) a motorizácie (TFSI/TDI) pribudne dvojciferné číslo, označujúce výkon motora.


Problém je v tom, že sa z nového označenia nedozvieme presný výkon ani objem motora. Každé dvojciferné číslo tak môžeme považovať len za akýsi stupeň výkonu, pod ktorým nájdeme rôzne motorizácie. Ich výkon sa v niektorých prípadoch môže líšiť až o 30 kW. Ak by sme mali nájsť nejakú výhodu, tak asi len v tom, že zlodeji nedokážu z číslic určiť konkrétnu motorizáciu, čo vám v budúcnosti môže ochrániť auto pred odcudzením.


Nové označovanie chce Audi zaviesť do polovice budúceho roka, prvým modelom bude nedávno predstavená A8ička. Podľa môjho názoru, vlastníci menej výkonných verzií si číslicu odstránia ešte v predajni. Majitelia týchto áut totiž neradi priznávajú, že vlastnia slabší či základný model, a tak sa dôkazového materiálu zbavia čo najskôr.

Výkonové stupne:


30: 81-96 kW (110-130 k)
35: 110-120 kW (150-163 k)
40: 125-150 kW (170-204 k)
45: 169-185 kW (230-252 k)
50: 210-230 kW (286-313 k)
55: 245-275 kW (332-374 k)
60: 320-340 kW (435-462 k)
70: od 400 kW (544 k)




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.