Toyota je opäť najväčšou automobilkou sveta, tento rok vyrobila už 4,3 miliónov áut

Minuloročná jednotka Volkswagen je tento rok na treťom mieste. Predbehli ho Toyota aj Renault-Nissan.
Vydané  Text: 

Toyota je najväčším producentom nových automobilov, za tento rok vyrobila už viac ako 4,3 milióna kusov áut a do konca roka presiahne 10 miliónov. Informoval o tom magazín Forbes, ktorý sledoval prvých 5 mesiacov tohto roka.

Od januára do mája 2017 vyrobila automobilka Toyota spolu **4 375 682 áut**, čo je medziročný nárast o 5,6 percenta. Na druhom mieste sa medzi najväčšími výrobcami automobilov umiestnila aliancia **Renault-Nissan** s výsledkom **4 370 093 vyrobených áut** a nárastom 8,4 percenta. **Volkswagen**, ktorý bol v roku 2016 na prvom mieste, je v súčasnosti na tretej priečke rebríčka s výrobou na úrovni** 4 234 900 automobilov** a nárastom 0,1 percenta. Pre zaujímavosť dodávame aj aktálne výsledky značky **Mercedes-Benz**: ten dosiahol najsilnejší polrok v histórii odbytom za január až jún 2017 celosvetovo **1 144 274 (+13,7 %)** kusov osobných vozidiel.
Prečítajte si náš redakčný test Toyota C-HR 1.2 Turbo

Toyota bola od roku 2008 najväčšou firmou v svetovej automobilovej brandži. Výsledkom v roku 2010 bolo 8,42 milióna predaných vozidiel. V roku 2014 predala Toyota viac ako 10,23 milióna automobilov, čím prekonala svoje výsledky o 3 percentá a dosiahla nový rekord. O rok neskôr po druhýkrát za sebou prekročila hranicu 10 miliónov predaných áut. Koncernové značky Lexus, Daihatsu a Hino totiž získali výsledky na úrovni 10,151 milióna predaných exemplárov. Japonský koncern si udržiaval titul najväčšieho producenta na svete bez prestávky od roku 2012 do roku 2015. V roku 2017 sa po ročnej prestávke vracia na prvú priečku. Podľa prognóz uverejnených v časopise Forbes sa rok 2017 skončí pre japonský koncern s výsledkom na úrovni 10,5 milióna predaných kusov. *Text je oficiálnym textom spoločnosti Toyota po redakčnej úprave*




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?