Všestranný crossover

Predstavujeme SUBARU CROSSTREK: Skutočný dobrodruh

Subaru XV sa s príchodom novej generácie mení na Crosstrek. Okrem dizajnových zmien prináša aj niekoľko technických noviniek a vylepšení, ktoré Crosstrek posúvajú bližšie k prémiovému segmentu.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 2/2024
Vydané  Text: 

Subaru Crosstrek má ambíciu nadviazať na úspech dvoch predchádzajúcich generácií modelu XV. Krátko po uvedení na trh v roku 2011 sa kompaktnému crossoveru podarilo obsadiť pozíciu najpredávanejšieho modelu značky Subaru v Európe. Túto skutočnosť potvrdzujú aj najnovšie štatistiky, podľa ktorých si model XV vybralo vyše 40 % zákazníkov značky. Ani zďaleka však nejde o jediný úspech.

Kombináciou moderných asistenčných systémov, výborných jazdných vlastností a symetrického pohonu všetkých štyroch kolies inšpiroval značku k vytvoreniu novej filozofie založenej na troch základných pilieroch – bezpečnosť, zábava, odolnosť. Tieto vlastnosti dnes definujú každé nové Subaru a sú neodmysliteľnou súčasťou identity značky.

DNA nezaprie

Nový Crosstrek myslí aj na dobrodruhov s aktívnym životným štýlom, ktorým poskytne skutočne jedinečné schopnosti v teréne. Subaru je jedinou značkou, ktorá v danej kategórii ponúka svetlú výšku podvozka až 220 mm, alebo symetrický pohon všetkých štyroch kolies.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa dosiahlo prepracovanejšie rozloženie hnacej sily, čím sa zlepšila odozva pri riadení. Vyladený bol tiež elektronický systém X-MODE. Ten v teréne preberá kontrolu nad motorom, prevodovkou, systémom pohonu všetkých kolies a brzdami pre optimálnu trakciu na klzkom povrchu, alebo v strmých stúpaniach. Po novom dokáže X-MODE fungovať aj pri cúvaní, čo mimoriadne zlepšuje ovládateľnosť vozidla v ťažkých podmienkach.

S lepšou odozvou

Novinka prichádza na Slovensko s hybridnou motorizáciou 2.0 e-BOXER. Elektrifi kované hnacie ústrojenstvo upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi motorom a elektromotorom podľa jazdných podmienok. V nízkych rýchlostiach navyše umožňuje jazdu na elektrický pohon bez potreby nabíjania.

Úpravami prešiel aj 2,0-litrový štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním. Nový je blok valcov a systém chladenia, vďaka čomu inžinieri dosiahli zníženie spotreby. Každý model disponuje funkciou SI-DRIVE s možnosťou prispôsobiť jazdný výkon rôznym jazdným podmienkam. Režim I podporuje jazdu s ohľadom na spotrebu paliva, zatiaľ čo režim S zlepšuje odozvu na zrýchlenie.

Bezpečnosť bez kompromisov

Technológiu bezpečnostných a asistenčných systémov EyeSight už dôverne poznáme. Najnovšia generácia prichádza nielen s vylepšeniami, ale dokonca aj so sériou nových funkcií.

Inzercia

Inzercia

Výsledkom je výrazne širší rozsah rozpoznávania jednostopových vozidiel a chodcov naľavo aj napravo od vozidla. Samotná práca systémov sa po novom vyznačuje plynulejšími zásahmi, čo výrazne zvyšuje komfort pri cestovaní.

Nové funkcie asistenčnej technológie EyeSight:

  • Protikolízna ochrana pri parkovaní a pri výjazde z križovatiek.
  • Autonómne núdzové riadenie.
  • Funkcia jazdy v strede jazdných pruhov.
  • Núdzový asistent udržiavania v jazdnom pruhu.
  • Rozpoznávanie dopravných značiek s inteligentným obmedzovačom rýchlosti.
  • Zobrazenie stavu systémov EyeSight na čelnom skle.

 

Viac komfortu

Japonci sa pri návrhu novej generácie skutočne snažili posunúť spracovanie aj použité materiály na vyššiu úroveň.

Vzhľad palubnej dosky po novom pripomína viac vlajkovú loď, model Outback. Hlavným poznávacím znakom nových interiérov je vertikálne umiestnený multimediálny systém s 11,6-palcovou Full HD dotykovou obrazovkou. Okrem lepšej grafiky a plynulosti mnohých poteší bezkáblové riešenie zrkadlenia obrazovky telefónu prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto.

Počas dlhej cesty mnohí ocenia viacsmerové ovládanie bedrovej opierky, ergonomicky navrhnuté výplne dverí, či obmedzenie prenosu hluku a vibrácií do kabíny.

Subaru sa chváli novým prístupom k sedeniu v aute, založenom na štruktúre ľudského tela. Ukotvenie sedadiel obmedzuje kývanie hlavy počas jazdy, čo zmierňuje bolesti chrbta, krku a minimalizuje pocity nevoľnosti na ceste. Tieto zmeny výrazne vplývajú na zníženie únavy vodiča za volantom.

 









Pokračujte na ďalší príspevok »