Nový Jeep Compass je tu! Väčší, modernejší a bezpečnejší, avšak stále rovnako ikonický
„Až o 55 mm viac miesta na kolená, 550-litrový kufor, bezkonkurenčná variabilita – to všetko na dĺžke iba 4,55 metra. Aby bolo jednoduchšie parkovanie aj jazda v teréne.“
Nový Jeep Compass stavia na dobre položených základoch svojho predchodcu a všade pridáva niečo navyše. Avšak bez toho, aby zradil svoju vlastnú identitu. Stále je to kompaktné SUV, ale teraz s ešte ikonickejším dizajnom a schopné lepšie poslúžiť moderným zákazníkom. A to sa týka nielen života na palube, ale aj na cestách – či už sú asfaltové, alebo nie.
Nový Compass je pripravený na výzvy, nech už ich prinesie akýkoľvek terén. Verzia s pohonom predných kolies nie je nijako oklieštená: ponúka nadštandardnú svetlú výšku až 200 mm, nájazdový uhol 20°, prejazdový uhol 15° a odjazdový uhol 26°, pričom brodivosť dosahuje úctyhodných 470 mm. Systém Selec-terrain je štandard na všetkých verziách, rovnako ako 360° ochrana, ktorú už poznáme z modelu Avenger.
Nové nastavenie odpruženia s dedikovanými pružinami, tlmičmi a stabilizátormi zabezpečuje ideálny kompromis medzi ovládateľnosťou a komfortom. Modely s pohonom 4 × 4 navyše posúvajú schopnosti ešte ďalej: lepšie nájazdové a prejazdové uhly, vyššia svetlá výška, a štandardne aj asistent zjazdu z kopca. Späť na bežných cestách zas oceníte head-up displej, výkonné Matrix LED svetlá a prístup k funkciám auta z vášho telefónu.
Jeep Compass sa k ponuke pohonných jednotiek stavia maximálne demokraticky a zákazníkom umožňuje zvoliť si typ pohonu, ktorý najviac vyhovuje ich potrebám. K dispozícii je 48V e-Hybrid s výkonom 107 kW (145 k), plug-in hybrid s výkonom až 143 kW (195 k), a tri plne elektrické verzie s výkonom od 157 kW (213 k) až po ohromujúcich 276 kW (375 k) v štvorkolke.
V tejto najvýkonnejšej verzii tu exkluzívne pre Jeep debutuje nový zadný elektromotor s maximálnym krútiacim momentom až 3 100 Nm na zadných kolesách, schopný zvládnuť aj 20 % stúpanie bez akejkoľvek pomoci predných kolies. Rýchlonabíjanie umožňuje dobitie z 20 na 80 % za 30 minút, pričom dojazd čisto elektrických verzií dosahuje až 650 km vďaka optimalizovanej aerodynamike s aktívnymi prvkami.
Už teraz je pre zákazníkov k dispozícii Jeep Compass First Edition. Ide o limitovanú verziu pre tých, ktorí si chcú užiť to najlepšie z nového modelu hneď od začiatku. Vybrať si môžete medzi 48V e-Hybridom alebo plne elektrickou verziou s výkonom 157 kW (213 k) s pohonom predných kolies a dojazdom 500 km. Štýlové 20“ disky, Matrix LED svetlá a nezameniteľný hranatý dizajn Jeepu tvoria dokonalý základ pre dobrodružstvo aj mestský život.
Objednávky na Compass First Edition sú otvorené už dnes, pričom prvé vozidlá sa dostanú k zákazníkom v prvom kvartáli 2026.
DRSNÁ ÚPRAVA
Jeep Compass 4xe je špeciálne upravený tak, aby zvládal aj nástrahy drsného terénu.
Dáva to jasne najavo:
✔ o 10 mm zvýšený podvozok
✔ upravené off-road nárazníky zlepšujúce nájazdové uhly
✔ Ochrana nárazníkov Jeep Bumper Shield z recyklovaného plastu odolného voči poškriabaniu
✔ Polep kapoty proti odleskom ostrého slnka
✔ Špeciálne pneumatiky s väčšou bočnicou
✔ Systém Selec-Terrain s off-road režimom
Interiér dostal úpravy v mene odolnosti a praktickosti. Znesie aj nároky výprav a menších expedícií.
✔ Interiér s praktickými odolnými materiálmi, ktoré sa ľahko udržiavajú
✔ Viac odkladacích priestorov
✔ Zadné sedadlá s poťahmi proti poškriabaniu (vhodné pre psíčkarov)
✔ Robustné gumové koberce chránia podlahu
TECHNICKÉ ÚDAJE
Optimalizovaná aerodynamika
– Aktívne klapky pred chladičom
– Špeciálne vedenie vzduchu okolo predných aj zadných kolies
– Ostré odtrhové hrany vzadu
– Kompletne zakrytovaný podvozok
– cx = 0,30
– LED Matrix technológia v predných svetlách
Predný náhon
Svetlá výška: 200 mm
Nájazdový uhol: 20°
Prejazdový uhol: 15°
Odjazdový uhol: 26°
Brodivosť: 470 mm
4 × 4
Svetlá výška: 210 mm
Nájazdový uhol: 27°
Prejazdový uhol: 16°
Odjazdový uhol: 31°
Brodivosť: 480 mm
Galéria
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





























