Toyota šokuje. Priniesla motor, ktorý v tejto ekodobe nikto nečakal
Veľké motory ešte nie sú mŕtve. Počas výstavy Japan Mobility Show prezident divízie pohonných jednotiek spoločnosti, Takashi Uehara, odhalil podrobnosti o novom osemvalcovom motore. Vysvetlil, že riešenie je založené na pripravovaných modulárnych benzínových motoroch Toyoty vrátane štvorvalcových motorov s objemom 1,5 a 2,0 litra.
V koncepte GR Yaris M generuje 2,0-litrový motor „G20E“ výkon viac ako 400 koní. Očakáva sa, že nový motor V8, ktorý je z neho odvodený, bude výrazne výkonnejší. Automobilka tiež plánuje použiť motor V8 v hybridnej konfigurácii. Na rozdiel od väčšiny konkurenčných superáut však nepôjde o plug-in systém.

Koncept Toyota GT3 GR, ktorý v reálnom stave možno tiež osedlá nový motor V8
Toyota V8 motor nebude musieť byť plug-in hybrid, aby spĺňal emisné predpisy po celom svete
Uehara v rozhovore pre časopis CarExpert tiež naznačil, že Lexus, luxusná značka Toyoty, bude vo svojich budúcich športových vozidlách používať nový elektrifikovaný motor V8. Najvyšší inžinier pohonných jednotiek spoločnosti naznačil, že Lexus by mohol ponúknuť jedinečnú verziu hybridného pohonného ústrojenstva V8 s benzínovým a elektrickým motorom, ktorý bude predstavený v športovom vozidle Toyota GR GT z roku 2026 , keď uvedie na trh produkčnú verziu konceptu Lexus Sport .
Ďalším športovým vozidlom by mal byť nový Lexus LFR, dlho očakávaný nástupca špeciálnej edície superauta Lexus LFA s motorom V10 – pričom koncept Sport pravdepodobne predstaví aj potenciálnu náhradu za odchádzajúce kupé LC poháňané 5,0-litrovým motorom V8. Debut veľkého osemvalcového motora v ére, ktorej dominuje elektrifikácia a emisné normy, sa javí ako odvážne rozhodnutie. Zdá sa však, že Toyota vie, čo robí. Spoločnosť sa už roky snaží flexibilne vyvíjať rôzne pohonné ústrojenstvá, aby si zabezpečila plnú pripravenosť na meniacu sa trhovú realitu.
Zdroje: CarExpert
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.



















