Zatvoria najdlhší cestný tunel strednej Európy, nastane 18 uzávierok

Mnohí vodiči, ktorí využívajú najdlhší cestný tunel strednej Európy, sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. Využiť treba obchádzky.
najdlhší cestný tunel

Gotthardský tunel a nočné uzávery

Motoristi, ktorí plánujú v najbližšom období jazdu autom cez Švajčiarsko, by mali počítať s obmedzeniami. Na diaľnici A2 medzi Luzernom a Chiassom v úseku s Gotthardským tunelom ohlásili dopravné uzávery. Najdlhší cestný tunel v rámci našej časti kontinentu čakajú pravidelné údržbové práce. Počas nich ho v noci úplne uzatvoria.

Uzávierky rozdelili do viacerých etáp, uskutočnia sa vždy v čase od 20:00 do 5:00 ráno. Víkendy zostanú bez obmedzení. Nižšie uvádzame presné dátumy, kedy najdlhší cestný tunel regiónu uzatvoria:

  • 8. – 12. september (4 noci)
  • 15. – 19. september (4 noci)
  • 22. – 26. september (4 noci)
  • 29. september – 3. október (4 noci)
  • 6. – 8. október (2 noci)

Celkovo čaká vodičov 18 nočných uzávierok. Jarnú sériu údržbových prác ukončili ešte v júni.

nový tunel

Možné obchádzky a dopravné obmedzenia

Keď zatvoria najdlhší cestný tunel regiónu, najčastejšie vedie odporúčaná trasa po diaľnici A13 cez San-Bernardino medzi mestami Chur a Bellinzona. Alternatívou môže byť aj Simplonský priesmyk, najmä ak je doprava na hlavných obchádzkach príliš hustá.

Ďalšou možnosťou je Gotthardský priesmyk, ktorý však nie je vhodný pre autá s karavanmi a v zime býva neprejazdný. V septembri a začiatkom októbra by však mal byť ešte otvorený.

Okrem pravidelnej údržby Gotthardský tunel bežne uzatvárajú raz do týždňa, spravidla v noci zo stredy na štvrtok v čase medzi 23:00 a 1:00 hod. V tom čase majú povolený prejazd nadrozmerné náklady.

tunel Višňové

Najdlhší cestný tunel ako dôležitá dopravná tepna

Gotthardský cestný tunel otvorili ešte v roku 1980. Najdlhší cestný tunel strednej Európy patrí dodnes medzi najvýznamnejšie dopravné spojenia v Alpách. Na úseku dlhom takmer 17 kilometrov prejde každoročne približne šesť miliónov vozidiel. V súčasnosti už prebieha výstavba druhého Gotthardského cestného tunela.

Pre mnohých cestujúcich napríklad zo Švajčiarska, južného Nemecka či Rakúska je to hlavná cesta do Talianska a Francúzska. Nie je preto výnimkou, že sa práve na tomto mieste tvoria rozsiahle kolóny a často tam zavádzajú takzvanú blokovú reguláciu dopravy z dôvodu bezpečnosti cestnej premávky.

Aby sa znížilo riziko nehôd a požiarov, Švajčiari nepúšťajú autá do tunela priebežne, ale po blokoch. Vozidlá sú púšťané v dávkach, pričom sa medzi jednotlivými skupinami udržiava bezpečná vzdialenosť. Ak je premávka príliš hustá, na vjazdoch do tunela sa vytvárajú kolóny a autá musia čakať, kým predchádzajúci blok prejde dostatočne ďaleko.

Zdroj: auto-motor-und-sport.de