Zatvoria najdlhší cestný tunel strednej Európy, nastane 18 uzávierok

Mnohí vodiči, ktorí využívajú najdlhší cestný tunel strednej Európy, sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. Využiť treba obchádzky.

Gotthardský tunel a nočné uzávery

Motoristi, ktorí plánujú v najbližšom období jazdu autom cez Švajčiarsko, by mali počítať s obmedzeniami. Na diaľnici A2 medzi Luzernom a Chiassom v úseku s Gotthardským tunelom ohlásili dopravné uzávery. Najdlhší cestný tunel v rámci našej časti kontinentu čakajú pravidelné údržbové práce. Počas nich ho v noci úplne uzatvoria.

Uzávierky rozdelili do viacerých etáp, uskutočnia sa vždy v čase od 20:00 do 5:00 ráno. Víkendy zostanú bez obmedzení. Nižšie uvádzame presné dátumy, kedy najdlhší cestný tunel regiónu uzatvoria:

  • 8. – 12. september (4 noci)
  • 15. – 19. september (4 noci)
  • 22. – 26. september (4 noci)
  • 29. september – 3. október (4 noci)
  • 6. – 8. október (2 noci)

Celkovo čaká vodičov 18 nočných uzávierok. Jarnú sériu údržbových prác ukončili ešte v júni.

nový tunel

Možné obchádzky a dopravné obmedzenia

Keď zatvoria najdlhší cestný tunel regiónu, najčastejšie vedie odporúčaná trasa po diaľnici A13 cez San-Bernardino medzi mestami Chur a Bellinzona. Alternatívou môže byť aj Simplonský priesmyk, najmä ak je doprava na hlavných obchádzkach príliš hustá.

Ďalšou možnosťou je Gotthardský priesmyk, ktorý však nie je vhodný pre autá s karavanmi a v zime býva neprejazdný. V septembri a začiatkom októbra by však mal byť ešte otvorený.

Okrem pravidelnej údržby Gotthardský tunel bežne uzatvárajú raz do týždňa, spravidla v noci zo stredy na štvrtok v čase medzi 23:00 a 1:00 hod. V tom čase majú povolený prejazd nadrozmerné náklady.

tunel Višňové

Najdlhší cestný tunel ako dôležitá dopravná tepna

Gotthardský cestný tunel otvorili ešte v roku 1980. Najdlhší cestný tunel strednej Európy patrí dodnes medzi najvýznamnejšie dopravné spojenia v Alpách. Na úseku dlhom takmer 17 kilometrov prejde každoročne približne šesť miliónov vozidiel. V súčasnosti už prebieha výstavba druhého Gotthardského cestného tunela.

Pre mnohých cestujúcich napríklad zo Švajčiarska, južného Nemecka či Rakúska je to hlavná cesta do Talianska a Francúzska. Nie je preto výnimkou, že sa práve na tomto mieste tvoria rozsiahle kolóny a často tam zavádzajú takzvanú blokovú reguláciu dopravy z dôvodu bezpečnosti cestnej premávky.

Aby sa znížilo riziko nehôd a požiarov, Švajčiari nepúšťajú autá do tunela priebežne, ale po blokoch. Vozidlá sú púšťané v dávkach, pričom sa medzi jednotlivými skupinami udržiava bezpečná vzdialenosť. Ak je premávka príliš hustá, na vjazdoch do tunela sa vytvárajú kolóny a autá musia čakať, kým predchádzajúci blok prejde dostatočne ďaleko.

Zdroj: auto-motor-und-sport.de