V sedle Čiernej princeznej strávil 10 rokov, pri ceste okolo sveta prešiel trištvrte milióna kilometrov

Najdlhšia cesta na motorke trvala 10 rokov: Emilio počas tejto doby prešiel neuveriteľných 735 000 km!
Umožnila mu to legednárna Honda GL1100 Gold Wing.

Argentínsky cestovateľ Emilio Scotto vytvoril svetový rekord, keď prekonal neuveriteľnú vzdialenosť 735 tisíc kilometrov.

Trvalo mu to desaťročie a podarilo sa mu to aj vďaka dobrému výberu kvalitnej motorky.

Emilio sa chcel stať cestovateľom už v ranom veku. Jeho snom bolo precestovať celý svet a o mnoho rokov neskôr tento sen začal realizovať – na motorke.

Vzdialenosť, ktorú prekonal medzi januárom 1985 a aprílom 1995, je priam neuveriteľná.

Za približne desať rokov absolvoval Argentínčan 735 000 kilometrov a navštívil 214 rôznych krajín.

Ide nielen o najdlhšiu jazdu na motorke v histórii, ale aj o jednu z najdlhších ciest akýmkoľvek dopravným prostriedkom.

Jeho diabolský povoz počas toho spotreboval 47 tisíc litrov benzínu, 1300 litrov oleja, 86 pneumatík, 12 batérií a deväť sedadiel. Bola potrebná iba jedna generálna oprava motora.

Dobrodružstvá, vďaka ktorým sa zapísal do Guinnessovej knihy rekordov, opísal v knihe „The Longest Ride“.

Cestovanie na motorke ponúka úplne iný pohľad na autentickosť života v krajinách.

Ako by ste sa pripravili na takú dlhú cestu, keby ste boli na mieste Argentínčana?

Jedným z kľúčov jeho úspechu bol výber správnej motorky, s ktorou je možné túto obrovskú vzdialenosť prekonať.

Scotto stavil na legendárnu Hondu Gold Wing, ktorá je nielen neuveriteľne pohodlná, ale má aj povesť nezničiteľného vozidla.

Cestoval po svete s druhou generáciou Hondy GL1100 Gold Wing, vyrábanej v rokoch 1980 až 1983 v americkom štáte Ohio a nazval ju „Čierna princezná“.

Koncept modelu Gold Wing bol od začiatku unikátny.

Emilio si splnil svoje cestovateľské sny na motorke – viac o jeho príbehu sa dočítate v jeho diele „The Longest Ride“. Zdroj: flickr.com

Honda vybavila model GL1000 prvým japonským štvortaktným motorom chladeným kvapalinou.

Navyše to bol pozdĺžne umiestnený štvorvalcový boxer s protichodnými piestami.

Tento motor sa vyznačuje plynulým chodom a nízkou konštrukciou, ktorá znižuje ťažisko a umožňuje jednoduché použitie kardanu namiesto klasickej reťaze.

Vďaka tomu sú tieto motorky aj napriek vysokej hmotnosti veľmi stabilné a ľahko ovládateľné.

V tom čase pre ňu na trhu nebolo veľa konkurentov a výkonom motora všetkých prekonala.

Zákazníci si ju obľúbili najmä v Amerike a dodnes bolo vytvorených šesť generácií modelu Honda Gold Wing.

Vo štvrtej generácii sa počet valcov zvýšil na šesť a zostalo to tak doteraz.

Keď sa Emilio Scotto vydal do sveta, nemal peniaze, kreditnú kartu, vodičské skúsenosti, ani plán, no aj tak sa mu podarilo zažiť jedinečné dobrodružstvo, a dokonca vytvoriť rekord.

Jeho výprava je inšpiráciou pre ľudí, ktorí majú smelé sny, no neveria si alebo sa boja urobiť prvý krok.