61 rokov vývoja narazilo na normy od EÚ. Výrobca definitívne skončil s poctivým benzínovým motorom V8
Automobilka Bentley oficiálne končí s montážou motorov **V8 L-Series** so zdvihovým objemom **6,75 litra** do svojich automobilov. Tento motor automobilka vyvíjala neuveriteľných 61 rokov, aby napokon narazila na tvrdé emisné normy Európskej únie. Staršie technológie skrátka musia ustúpiť tým novším a čistejším.
Bentley za niečo vyše šesť dekád motor V8 L-Series použilo v 36-tisíc automobiloch a výroba každého motora prebiehala ručne počas 15 hodín.
Pôvodne tento motor nahradil doterajší šesťvalec a dosahoval maximálny výkon 132 kW (180 koní), pričom jeho prvým nositeľom bol model Bentley S2 z roku 1959. Aktuálna generácia motora dosahuje max. 395 kW (530 koní) a max. krútiaci moment až 1 100 Nm a údajne produkuje až o 99 percent menej škodlivín ako verzia spred šesťdesiat rokov.
V ponuke automobilky naďalej ostávajú agregáty 6.0 W12, 4.0 V8 a elektrifikovaný V6.
O tom, že automobilka Bentley končí nielen s motorom V8, ale aj s modelom limuzíny Mulsanne, sme písali v marci tohto roku.
### Koniec legendy
Limuzíny Bentley Mulsanne sa dočkali svojej poslednej edície s názvom **6.75 Edition by Mulliner** (priložená fotogaléria), jedná sa o posledných 30 vyrobených kusov. Ide o posledné vozidlá s motorom V8, ktorý spoločnosť kontinuálne vyvíjala a vyrába šesť desaťročí. Samotný model Bentley Mulsanne však značka predstavila v roku 1980. Maximálny výkon motora je 395 kW (530 koní) a max. krútiaci moment až 1 100 Nm. „6.75“ označuje zdvihový objem valcov, 6,75 litra.
Šéf značky Bentley, Adrian Hallmark (CEO od 1.2.2018), údajne znel v rozhovore pre britský Top Gear zarmútene, no dodal aj to, že hoci je odstavenie Mulsanne bokom veľkou stratou, k tomuto rozhodnutiu značka pristúpila v plnej „triezvosti“.
„Je to skutočný symbol zmeny automobilového priemyslu. Segment veľkých sedanov bol doménou značky Bentley viac ako sto rokov, ale objemy predajov klesli – hoci stále predávame viac ako Phantom,“ uviedol Hallmark.
Dôvodom poklesu predaja je aj polarizácia trhu. Až 90 percent predajov je v USA a v Číne, pričom v Číne sa jedná o mladších zákazníkov, v Európe a USA o prevažne starších. A mladší zákazníci sú budúcnosť, no preferujú SUV-čka. Dokazujú to aj vlastné predaje značky, veď takmer polovica z nich patrí SUV modelu Bentayga.
Každý kus limuzíny Mulsanne si žiada 400 hodín ľudskej práce. Z veľkej časti sa vyrábal ručne.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk