Dlhodobé skúsenosti s Alfou Romeo Giulia – Je to servisná nočná mora.
Server Car and Driver zhodnotil pôsobenie dlhodobo testovaného modelu Giulia v ich redakcii.
Auto motor a šport si pravidelne preberá vozidlá na dlhodobý test a **neoddeliteľnou súčasťou záverečného hodnotenia je aj to, ako auto obstálo v skúške spoľahlivosti.** Z pohľadu čitateľa však táto časť testu už nie je natoľko zaujímavá, pretože technickú poruchu na nami testovaných vozidlách registrujeme len naozaj výnimočne. A ak sa niečo vyskytne, tak len banalita v podobe vyhorenej žiarovky v svetlomete.
Úplne iné obdobie však práve teraz zažíva zahraničná redakcia Car and Driver, ktorá si na dlhodobý test prebrala jazdecký skvost s názvom Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. **Radosť z testovaného vozidla im dlho nevydržala a prvé problémy sa začali objavovať už pár dní po prevzatí.** Najprv začala blikať kontrolka elektronického riadenia akcelerátora, ktorú hneď na to doplnilo varovanie o stave motora. Rovnaké varovanie sa redakčnému tímu začalo ukazovať čoraz častejšie, a tak navštívili servis, kde **nechali Alfe vymeniť palivové čerpadlo.**
[IMAGE id=219988]
Ďalšie problémy nastali až po najazdení 6 000 km od posledného servisného zásahu. Tentokrát sa redaktori sťažovali na zvláštne zvuky vychádzajúce zo zadnej časti vozidla. **Problém spôsobil zadný diferenciál, ktorý museli v servise vymeniť za nový.** Magazín sa sťažoval aj na nedostatok kvalifikovaného personálu v autorizovanom servise, kvôli čomu **museli na opravu čakať celý mesiac, počas ktorého nemohli s autom jazdiť.**
Okrem toho mali v redakcii šťastie na poškodenie pneumatiky (výmena 280 dolárov), prasknuté čelné sklo (1 209 dolárov) a samotná výmena diferenciálu v rámci záruky stála len 170 dolárov.
[IMAGE id=219985]
K záveru dlhodobého testu vyskočila kontrolka nízkej hladiny oleja, pričom pri manuálnom overení hladiny zistili, že ide o chybné hlásenie. V servise sa preto rozhodli riadiacu jednotku resetovať, čo však nepomohlo, a tak vymenili aj senzor hladiny oleja. Ani toto riešenie nefungovalo a chybné hlásenie sa podarilo odstrániť až po nainštalovaní nového softvéru do jednotky vozidla. **Redakciu to síce nič nestálo, ale celý problém riešili v servise niekoľko týždňov.**
[CONTENT id=119702]
Podobný príbeh nastal, keď sa bezdôvodne spustilo zvukové varovanie o nezatvorenom veku batožinového priestoru. Túto zvonkohru neskôr doplnil aj zvuk chybne pracujúcich parkovacích senzorov, ktorý sa spustil vždy pri nízkej rýchlosti. **Tieto tóny by vraj podľa redaktorov malo využívať CIA pri vypočúvaní. Podľa nich možno považovať elektronické zvuky, ktoré auto vydáva, za veľmi efektívny mučiaci nástroj.**
Pri poslednej servisnej po 13 mesiacoch prehliadke malo auto najazdených 48 000 kilometrov a v dielni okrem oleja a filtrov vymenili aj zapaľovacie sviečky. Za inšpekciu zaplatili takmer 800 dolárov.
zahrievacie kolo / Audi Q3