Audi prišlo s novým označovaním svojich modelov, ktoré nedáva žiadny zmysel. Posúďte sami!
Číslice budú označovať výkon motora.

[IMAGE id=198891]
Problém je v tom, že sa z nového označenia nedozvieme presný výkon ani objem motora. Každé dvojciferné číslo tak môžeme považovať len za akýsi stupeň výkonu, pod ktorým nájdeme rôzne motorizácie. Ich výkon sa v niektorých prípadoch môže líšiť až o 30 kW. Ak by sme mali nájsť nejakú výhodu, tak asi len v tom, že zlodeji nedokážu z číslic určiť konkrétnu motorizáciu, čo vám v budúcnosti môže ochrániť auto pred odcudzením.
[IMAGE id=198890]
Nové označovanie chce Audi zaviesť do polovice budúceho roka, prvým modelom bude nedávno predstavená A8ička. Podľa môjho názoru, vlastníci menej výkonných verzií si číslicu odstránia ešte v predajni. Majitelia týchto áut totiž neradi priznávajú, že vlastnia slabší či základný model, a tak sa dôkazového materiálu zbavia čo najskôr.
Výkonové stupne:
30: 81-96 kW (110-130 k)
35: 110-120 kW (150-163 k)
40: 125-150 kW (170-204 k)
45: 169-185 kW (230-252 k)
50: 210-230 kW (286-313 k)
55: 245-275 kW (332-374 k)
60: 320-340 kW (435-462 k)
70: od 400 kW (544 k)

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!