Fiat, Jeep aj Dodge zrejme prevezmú Číňania, chystá sa veľký biznis

Fiat Chrysler Automobiles zrejme už v blízkej dobe prejde pod kapitál z Číny, priania Sergia Marchionneho sa konečne napĺňajú.
Vydané  Text: 

Ilustračná fotografia: Fiat, Jeep aj Dodge zrejme prevezmú Číňania, chystá sa veľký biznis
Ilustračná fotografia: Fiat, Jeep aj Dodge zrejme prevezmú Číňania


Fiat Chrysler Automobiles (FCA) je automobilový koncern, ktorý zastrešuje značky ako Fiat, Dodge, Ram, Jeep, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati a Chrysler. Podobne ako Toyota, Daimler či Volkswagen je to veľký stroj na peniaze, hoci talianska divízia spoločnosti je paradoxne stratová. Aktuálne taliansko-americký koncern spravuje tisícky showroomov, má 162 tovární a 87 vývojových centier, uvádza český autoforum.

Čínske peniaze sa však nemajú dotknúť všetkých značiek koncernu FCA. Napríklad Alfa Romeo, Ferrari a Maserati zostanú naďalej v pôvodných rukách, zmeny sa budú týkať Fiatu, Chrysleru, Dodge, Jeepu a Ramu.

Joint-venture, fúzie a akvizície z ďalekého východu nie sú výnimočné a zdá sa, že čínsky kapitál je dostatočne presvedčivým argumentom, ktorému riaditelia veľkých koncernov radi podľahnú. Ide o veľké peniaze, na ktoré európske a americké zdroje nestačia.

Spomenieme napríklad joint-venture Chery Jaguar Land Rover a Geely, ktoré stojí za Volvom. FCA spojená s Guangzhou Automobile Group (GAC), Zhejiang Geely, Dongfeng Motor Corporation či Great Wall Motor Company je reálnou víziou blízkej budúcnosti.

Je to osobné

Aktuálnym šéfom automobilového koncernu FCA je Sergio Marchionne a netají sa zámerom ešte pred odchodom do dôchodku spojiť spoločnosť s iným veľkým hráčom. Doteraz boli jeho snahy skôr márne, buď nebol po FCA dopyt alebo naopak, nepovažoval benefity zo spolupráce s PSA za dostatočné.

Naliať do koncernu nové peniaze rádovo v miliardách eur prostredníctvom fúzie, joint-venture alebo akvizície je teda pre Marchionneho zrejme osobnou záležitosťou.









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.