Nový Volkswagen Passat pravdepodobne vstúpil do poslednej fázy testovania. Čo prinesie a bude naozaj posledným?

Nový Volkswagen Passat už jazdí po cestách len s minimálnym maskovaním. Manažérske kombi sa má predstaviť už v roku 2023. Čo o ňom doteraz vieme?
Vydané  Text: 
Automobilový trh sa za poslednú dekádu radikálne zmenil. Dnes mu už kraľujú predovšetkým autá typu SUV a klasické druhy karosérií sa pomaly vytrácajú. Dokonca ani automobilové stálice, akou bol aj Volkswagen Passat, nemajú budúcnosť vo svojich rukách. Volkswagen však napriek tomu intenzívne pracuje na deviatej generácii obľúbeného manažérskeho auta. Bohužiaľ je možné, že bude aj poslednou. #### Snímky odhaľujú veľa **Volkswagen Passat B9 pravdepodobne vstúpil do poslednej fázy testovania**. Aspoň to majú naznačovať snímky zverejnené portálom [Automotive Daily ](https://www.autodaily.com.au/2023-volkswagen-passat-spied/)z konca októbra. Na nich môžeme vidieť prototyp Passatu B9 vo fáze testovania, kedy je výraznejšie zamaskovaná už len predná a zadná časť. Môže to nasvedčovať tomu, že auto je už vo finálnej fáze testovania pred jeho predstavením. Passat na fotografiách nesie maskovanie, ktoré ho má priblížiť aktuálne predávanej ôsmej generácii po modernizácii. Napriek snahe o dôkladnú kamufláž je na aute vidno viacero zásadných zmien. Tie sa týkajú predovšetkým bočnej siluety. **Maskovaný exemplár má totiž už na prvý pohľad výrazne väčší rázvor**. Dnes je tento údaj na hodnote 2 791 milimetrov. Pri koncernovom súrodencovi Passatu Variant, Škode Superb Combi, je to až 2 841 milimetrov. Superb v tomto smere spomíname predovšetkým preto, lebo deviata generácia Passatu bude mať k nemu ešte bližšie ako doteraz. ### Made in Slovakia **Obe autá majú podľa doteraz dostupných informácií vznikať pod taktovkou Škody a obe sa budú v budúcnosti vyrábať v Devínskej Novej Vsi**. Navyše už dnes je zrejmé, že Passat B9 príde na trh len vo verzii Variant. **Klasický sedan už nie je na programe dňa a jeho zákazníkov by mal prebrať predovšetkým nový Superb**. Vzájomné priblíženie oboch modelov by malo mať za následok pomerne veľa podobných technických riešení.
Porovnanie Passatu Variant B9 s Passatom Variant B8
Vráťme sa ale späť k fotografiám. **Z bočného profilu taktiež vyplýva, že výraznou redukciou prejde aj predný prevys**. Kolesá sa v prednej časti posunú viac k okrajom karosérie, čo by malo zabezpečiť lepšiu manévrovateľnosť s autom. Zároveň ide o vstup do éry automobilky, kedy je väčšina áut vyrábaná s dôrazom na čo najväčší vnútorný priestor. **Nebude chýbať ani viacero dizajnových riešení, ktoré dnes už poznáme z rodiny modelov ID**. Ide napríklad o dôraz na aerodynamiku či špecificky tvarované predné a zadné svetlomety. Koniec-koncov, isté náznaky už môžeme vidieť aj na maskovanom prototype predovšetkým v oblasti predného nárazníka. ### Čo o ňom zatiaľ vieme? **Nový Passat by mal byť postavaný na aktualizovanej platforme MQB**. Tú bude samozrejme zdieľať práve s novým Superbom. **Platforma by mala umožniť implementovanie nových motorizácií 2.0 TDI, 2.0 TSI a 1.5 TSI v rôznych výkonových spektrách**. Okrem toho **môžeme počítať s novým plug-in hybridným pohonným ústrojenstvom**. Aktuálne je postavené na staršom agregáte 1.4 TSI. **Pod kapotou nového Passatu a Superbu by sa mal však nachádzať už plug-in hybrid s agregátom 1.5 TSI, ktorý má byť spojený so silnejším elektromotorom a väčšou batériou**. Minimálny výkon takéhoto pohonu by mal predstavovať 147 kW.

Volkswagen predstavil novú generáciu motora 1.5 TSI, motoristi sa dočkajú viacerých zmien

Vyššia účinnosť a nižšie emisie: Volkswagen vylepšil svoj najpredávanejší benzínový motor 1,5 TSI. Nová generácia ponesie označenie TSI evo2 (EA 211) a už čoskoro sa dostane pod kapotu obľúbených modelov.

Nový Passat spoločne so Superbom by mohla verejnosť vidieť už v priebehu budúceho roka. Kedy konkrétne sa tak stane je však nateraz otázkou. Passat B9 by mal byť posledným modelom Volkswagenu s týmto označením. **V budúcnosti automobilka počíta s manažérskym sedanom, no v čisto elektrickej verzii, tak ako to načrtol koncept ID. Aero**. Kto chce dnes siahnuť po konvenčnej karosérii a nepreferuje kombi, má možnosť tak urobiť kúpou dizajnového Volkswagenu Arteon.

Novú generáciu Superbu už testujú na cestách, je väčšia ako kedykoľvek predtým

Zábery z testovania Superbu Combi odhaľujú nárast rozmerov. Passat aj Superb sa budú vyrábať v Bratislave a obe ako kombi, Škoda však bude mať mierne navrch.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.


ODPORÚČANÉ