Sen rýchleho otecka / Minitest VW Tiguan R

Čo vznikne implementáciou športovej techniky do karosérie SUV? Dosiahol nemecký koncern jackpot, alebo nám vznikol ďalší model nepoužiteľný v bežnej premávke?
Vydané  Text: 

Najpredávanejšie SUV v Európe sa dočkalo plnohodnotného spojenia s písmenom R. Žiaden vizuálny paket! Tiguan R dostal plnohodnotnú techniku z ostrých modelov R a z bežného rodinného SUV sa tak stáva zviera. Ako ho spoznáte? Vzhľadovo veľmi ťažko. Navonok nepôsobí nijak okázalo ani pompézne, no jedna vec ho predsa len prezradí. Štvorica výfukov v zadnom nárazníku jasne ukazuje, že pod kapotou sa nenachádza žiadne béčko. Malý, ale šikovný Na pomery veľkých SUV je motor relatívne malý. Pod kapotou sa nachádza už legendárny koncernový dvojliter EA888 vo svojej štvrtej generácii, ktorý ponúka výživných 235 kW (320 k) a krútiaci moment 420 Nm. Ten je už tradične pri tomto agregáte k dispozícií v širokom pásme od 2 100 do 5 350 otáčok. Napriek malému objemu má motor silný záťah z nízkych otáčok, čo oceňujem najmä pri každodennom rutinnom presúvaní sa z bodu A do bodu B. Rovnako sa tento motor odvďačí aj slušnou spotrebou. Testovaný úsek z Popradu do Bratislavy sa mi podarilo prejsť s úžasnou spotrebou 8,6 l/100 km. Pri dynamickejšej jazde sa vie spotreba vyšplhať bez problémov na hranicu 14 l/100 km.
### Chameleón A práve dynamická jazda je to, čím Tiguan R prekvapí najviac. Musím sa priznať, že ak by som dal na prvý dojem, tento model by som rozhodne neoznačil ako jazdecké auto, ktoré by malo hltať zákruty či vyčarovávať emóciu za volantom. Opak je ale pravdou! Vďaka športovému adaptívnemu podvozku DCC s nastaviteľnou tuhosťou tlmenia je z Tiguanu R podvozkový chameleón. Úplné žehlenie nerovností nečakajte, no na pomery toho, že testovaný model mal obuté 20-palcové kolesá, bol komfort na palube veľmi dobrý. Pri vyšších rýchlostiach však treba nastavenie podvozku pritvrdiť, potom bude auto reagovať doslova na povel. A nielen to! Ochota, s akou sa toto eRko vrhá do zákrut, je vskutku obdivuhodná a po prejazde obľúbeného Dobšinského kopca som ostal doslova zaskočený, a to hneď z niekoľkých dôvodov. To, ako bleskovo radí sedemstupňové DSG v športovom režime, je doslova úžasné. Ak k tomu pridáme príplatkový výfukový systém Akrapovič, ktorý veľmi ochotne strieľa do výfuku pri preradení a podradení, tak je moja premena na vysmiateho smajlíka dokonaná. Po pridaní v zákrute okrem úžasnej trakcie cítiť, ako pracuje inteligentný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu na zadnej náprave. > Volant obšitý v perforovanej koži sa výborne drží a dlhšie pádla pod volantom padnú perfektne do ruky. Pri aute s 20 až 21 palcovými kolesami pôsobí volič režimov do terénu vcelku komicky.
Z úvodného jemne nedotáčavého správania pri vjazde do zákruty následne cítiť, ako sa po stlačení plynového pedálu na podlahu rozloží výkon na zadnú nápravu. Zrazu sa predok auta ochotne natočí smerom do zákruty, z ktorej tak viem akcelerovať na vlne nekonečnej priľnavosti. Úžasné je však aj to, že tento scenár viem vďaka neúnavným brzdám opakovať znovu a znovu, pričom ani po dvadsiatej zákrute ani raz neodmietli podať stopercentný výkon. > K športovému autu nesmú chýbať poriadne športové sedačky. Pri prejazdoch zákrutami sa určite zapotíte, keďže neustále zapínanie vyhrievania volantu dlaňami sa stane bežnou rutinou pri rýchlej jazdy
Neželané dotyky senzorických tlačidiel na volante sú každodennou skúsenosťou.
### Záver Po takomto intenzívnom vyžití sa mi okamžite v hlave vzniká otázka. Sedím naozaj v tom rodinnom SUV, s ktorým som pred chvíľou prišiel v úplnom pohodlí? Bez rozdrvenej chrbtice či totálneho vytrasenia? A navyše so spotrebou necelých 9 l/100 km? Áno, sedím. A to úžasné SUV sa volá Volkswagen Tiguan R.
Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES Výhodné financovanie bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model VW Golf 2.0 TSI R-line
Cena testovaného vozidla 60.230 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (24.092 €)
Výška úveru: 36.138 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 35.295 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 397 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.
### Technické údaje VW Tiguan R * **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3 * **Výkon** 235 kW (320 k) pri ot./min. * **Krútiaci moment** 420 Nm pri 2 100 – 5 350 ot./min. * **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvková náprava. * **Brzdy** kotúčové s vnútorným chladením. * **Pneu**. 255/40 R20. * **Batožinový priestor** 615/1 655 dm³ * **Rozmery**: 4 514 × 1 859 × 1 658 mm, **rázvor** 2 678 mm, * **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 790/2 280 kg, * **objem nádrže** 68 l. * **Najvyššia rýchlosť** 250 km/h * **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 4,9 s * **Spotreba** (WLTP) 9,9 l/100 km * **Emisie** CO2 223 g/km * **Cena**/testované auto 55 390/64 030 € * **Konkurenti**: Alfa Romeo Stelvio, Cupra Formentor








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.