Test Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G165 AWD: Bezpečnosť povýšená nad imidž / Sofistikované SUV
Mazda využíva dizajnovú koncepciu Kodo už dvanásty rok a od roku 2016 z nej ťaží aj aktuálna generácia modelu CX-5. Po facelifte neprišla ani o kúsok zo svojej krásy, pretože čo je dobré, to nie je potrebné meniť od základu.
Vydané Text: Erik Stríž













Motor | atmosf. benzínový R4, 1 998 cm³ |
Výkon | 121 kW (165 k) pri 6 000 ot./min |
Krútiaci moment | 213 Nm pri 4 000 ot./min |
Pohon a podvozok | Pohon všetkých kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu MacPherson, vzadu multi-link. Brzdy kotúčové s vnútorným chladením. Pneu 225/55 R19 |
Batožinový priestor | 506/ 1 620 dm³ |
Rozmery | 4 550×1 840×1 680 mm, rázvor 2 700 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 613/ 2 080 kg, objem nádrže 58 l. |
Najvyššia rýchlosť | 198 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 10,9 s |
Spotreba (WLTP) | 7,6 l/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 171 – 172 g/km |
Cena/testovaná výbava | 29 420 € / 38 020 € |
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk