Testy

PRVÝ TEST: Mercedes-Benz Triedy T je plný skvelých riešení! Milovať ho budú nielen rodiny, ale aj psíčkari či športovci

Príbeh vzniku Triedy T mi pripomína situáciu, v ktorej sa špičkový šéfkuchár snaží vykúzliť skvelý obed z bežných ingrediencií dostupných v supermarkete. Žiadna bio raw hľuzovka ani čerstvé ústrice, len mrazené polotovary a trvanlivé zaváraniny. Práve vtedy musí majster šéfkuchár ukázať svoje schopnosti a dlhoročné skúsenosti, ktoré dokážu premeniť azda čokoľvek na skvelý produkt.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

Niečo podobné dokázali aj inžinieri v Mercedese. Tým sa podarilo z pracovnej dodávky vytvoriť prémiový van pre veľké rodiny alebo ľudí s aktívnym životným štýlom. Svoj civilný charakter dáva najavo už zvonku prostredníctvom kontrastných farebných odtieňov či chrómových doplnkov na karosérii. Oku neunikne ani prítomnosť Full LED predných svetlometov s charakteristickým podpisom denného svietenia.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

V kategórii osobných dodávok patria LEDky stále k nadštandardnej výbave. Stačí sa pozrieť na konkurenciu z koncernu Stellantis, ktorá neponúka diódovú techniku pre stretávacie a diaľkové svetlá ani za príplatok. Celok Mercedesu-Benz Triedy T dotvárajú 16 a 17-palcové disky kolies s viaclúčovým dizajnom či tmavo tónované sklá.

NOVÉ MATERIÁLY

Palubná doska a interiér vychádzajú z modelu Citan, nové sú však materiály aj čalúnenie. Tam, kde bol predtým len tvrdý čierny plast, nájdete po novom o niečo príjemnejší mäkčený materiál. Lakťová opierka má byť sériovo potiahnutá imitáciou čiernej kože a vo výplni dverí môžete nájsť jemný neotexový materiál. Ten na prvý pohľad môže pripomínať kožu, no v skutočnosti má veľmi blízko k neoprénu. Aj keď inžinieri priamo nezapracovali na odhlučnení, nové výplne dverí a hrubší podlahový koberec zlepšili pocitovú akustiku v interiéri.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

Citeľne pohodlnejšie sú tiež samotné sedadlá s mäkšou výplňou a novými poťahovými materiálmi z mikrovlákna alebo imitácie kože. Výrazné bočné vedenie neočakávajte, sme predsa v triede rodinných dodávok. Oveľa dôležitejšia je možnosť výškového nastavenia predných sedadiel a bedrovej opierky. Polohu za volantom si nájde azda každý a už po chvíli sa v Triede T budete cítiť ako doma aj vďaka známym ovládačom. Samozrejmosťou je napríklad systém MBUX so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a všetkými známymi online funkciami, ktoré poznáme z osobných modelov značky. Elegantný panel klimatizácie, spoločne s niektorými ďalšími ovládačmi, pochádza zo spolupráce s Renaultom.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

SILNEJŠIE MOTORIZÁCIE

Výsledky francúzsko-nemeckej spolupráce môžeme vidieť aj pod kapotou, kde v súčasnosti pracujú osvedčené benzínové a naftové motorizácie z modelu Citan. Novinka však dostane do vienka silnejšie verzie benzínovej jedna-trojky s výkonom 96 kW (T 180) a naftovej jedna-päťky s výkonom 85 kW (T 180 d). Okrem toho bude môcť byť Trieda T vybavená aj sedemstupňovou automatickou prevodovkou DCT z dielne Renaultu. Inžinieri nás však upozornili, že jej softvér bol prepracovaný tak, aby chod automatickej prevodovky viac pripomínal osobné modely Mercedesu. Táto skutočnosť sa mi potvrdila aj v rámci prvej jazdy, a to najmä pri pohýnaní sa z miesta. Prevodovka nešklbe a auto sa rozbieha mimoriadne jemne a plynulo. Pochvalu si zaslúži aj za rýchle reakcie, pri „kickdowne“ si rýchlo podradí a auto bez nepríjemného trhnutia začne zrýchľovať. Dobrá práca, Mercedes!

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

Jazdné vlastnosti sú pocitovo zhodné s modelom Citan. Podvozok je naďalej poddajný a komfortný aj na rozbitých cestách. Pri osobnom rozhovore s vývojármi som sa dozvedel, že naladenie Triedy T by malo byť o približne 10 % tuhšie než v modeli Citan z dôvodu obmedzenia náklonov karosérie v zákrutách. Pravdu povediac, odhadnúť rozdiel v komforte na kvalitných nemeckých cestách bolo pre mňa takmer nemožné, a preto sa už teraz teším na domáci test na Starej Vajnorskej. Tam by sa mali rozdiely prejaviť okamžite.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

RODINY, ŠPORTOVCI AJ PSÍČKARI

Ruku na srdce. Rodinné vany si nikto nekupuje kvôli vzhľadu ani jazdným vlastnostiam. Sú to pragmatické vozidlá, ktoré nám pomáhajú pri plnení každodenných úloh. Rodiny s deťmi bude nepochybne zaujímať priestor na zadných sedadlách a možnosti uchytenia detských sedačiek. Dobrou správou je, že do druhého radu sa zmestia tri plnohodnotné sedačky, pričom tie krajné podporujú systém ISOFIX. Ten nájdete aj na prednom sedadle spolujazdca a neskôr, keď do ponuky pribudne predĺžená verzia so siedmimi sedadlami, budete môcť nájsť ďalšie dva ISOFIX úchyty v treťom rade. Ak teda nerátame miesto vodiča, detskú sedačku môžete bezpečne umiestniť na každé jedno sedadlo v aute.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

Pre športovcov si Mercedes pripravil integrované priečniky v strešných lyžinách alebo nosiče bicyklov na ťažné zariadenie. Bicykle pritom môžete umiestniť priamo do auta, po sklopení zadných sedadiel totiž vznikne rovná plocha a vďaka špeciálnemu systému uchytenia nehrozí ich poškodenie počas prepravy. Zaujímalo ma, či sa veľký horský bicykel zmestí dovnútra aj s predným kolesom. Ako to dopadlo? Vďaka vysokému stropu môžete do kabíny umiestniť hneď dva veľké bicykle bez nutnosti demontáže predného kolesa. Toto ocení každý cyklista!

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)

Mercedes-Benz Triedy T však nie je len pre rodiny a športovcov, ale aj pre vášnivých psíčkarov. Do batožinového priestoru môžete umiestniť špeciálne klietky na bezpečnú prepravu domácich miláčikov.

Mercedes-Benz Triedy T (prvý test)
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie