Testovali sme 8-ročný Avensis z AAA. Na čom naozaj záleží, keď si kupujete jazdené auto?
Toyota Avensis si cenu na trhu jazdeniek obhajuje spoľahlivosťou a veľkorysým vnútorným priestorom. Nie je však voľbou pre každého, pretože naftové motory, napriek svojmu nespornému technologickému pokroku, stále patria najmä na diaľnice.
Vydané Text: Erik Stríž













TECHNICKÉ ÚDAJE TOYOTA AVENSIS WAGON 2.0 D-4D (2013) |
Motor: preplňovaný naftový R4, 1 998 cm³ |
Výkon: 91 kW (122 k) pri 3 600 ot./min. |
Krútiaci moment 310 Nm pri 1 500 – 2 400 ot./min. |
Pohon a podvozok: manuálna 6° prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu štvorprvková náprava, Brzdy: kotúčové, vpredu ventilované Pneu: 215/55 R17 |
Batožinový priestor: 543/1 609 dm³ |
Rozmery: 4 765 × 1 810 × 1 480 mm, Rázvor 2 700 mm, Prevádzková/celková hmotnosť: 1 677/2 130 kg, Objem nádrže: 60 l |
Najvyššia rýchlosť: 200 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10 s |
Spotreba počas testu: 5,9 l/100 km |
Emisie CO₂: 120 g/km |
Pôvodná cena: 26 730 € Cena jazdeného modelu: 9 499 € |
Konkurenti: Mazda 6 Wagon, Honda Accord Tourer, Hyundai i40 kombi |
Plusy
|
Mínusy
|
Inzercia
Aaa Auto, Aktualita, Erik Stríž, Google, Google News, Jazdené Auto, Jazdenka, Odporúčané, Recenzia, Správy, Test, Toyota, Toyota Avensis

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk