Testy

TEST: Hondu e sme si zamilovali, hoci by sme nemali. Prečítajte si recenziu Juraja Hrivnáka

Nemôžete prehrať hru, ktorú nehráte. Honda e nie je náhrada bežného auta. Je to vyslovene mestský elektromobil, ktorý je malý, obratný, ľahký a štýlový. Keďže sa s ním vzhľadom na dojazd „iba“ 210 km nikdy nevyberiete do Chorvátska, nemá zmysel riešiť, či sa nabije za 35 alebo 45 minút. Nabijete si ho v noci, doma, pretože budete mať takú možnosť. Pretože inak by ste si Hondu e nekúpili.

Porovnávať čísla tu nemá zmysel. Skúste maličkej Honde niečo vytknúť. Bude sa na vás iba usmievať ako slniečko na hnoji a vy jej bezbrannému šarmu podľahnete. Honda totiž pri tomto aute vytasila tú najsilnejšiu zbraň – dizajn. Autá sa predsa kupujú najmä srdcom. Tento dizajn však nie je prvoplánový – Honda e vyzerá ako futuristické retroautíčko, ktoré doslova z oka vypadla svojmu autosalónovému konceptu. Spojenie retro a futuristických prvkov som ešte nikde nevidel tak dobre skombinované.

TEST Honda e (2020)

Na jednej strane je tu fundamentálne jednoduchý hranatý dizajn s okrúhlymi svetlometmi vpredu aj vzadu, na druhej jemne zaoblené línie. Vyslovene retro hliníkovým diskom ostro kontrastujú malé ušká s kamerami miesto spätných zrkadiel. Vnútri zas nájdeme dvojramenný volant a hrejivé textilné materiály, ktoré vytvárajú príjemnú, útulnú atmosféru, avšak pred vodičom je celá plejáda piatich displejov. Aj spolujazdec môže mať svoj displej a môže vodičovi dokonca pomáhať – napríklad nastaviť navigáciu, a potom mu obraz svojej obrazovky presunúť na tú jeho. Počas státia tu môžete hrať hry alebo sledovať rybičky vo virtuálnom akváriu. Mnohé veci tu nedávajú zmysel, ale v podaní Hondy e nie je dôvod ich akokoľvek spochybňovať. Dotvárajú tú vtipnú a uvoľnenú atmosféru.

TEST Honda e (2020)

Nie všetko je však pre efekt: odkladacie priestory sú šikovné a variabilné, pričom textilné vrecko na mobil s USB zásuvkou hneď pri ňom je super riešenie. Malý kufor si jednoducho zväčšíte sklopením jednodielneho operadla zadných sedadiel. A ak by ste ho zaplnili až po strop, môžete si vnútorné spätné zrkadlo prepnúť na kameru, aby ste videli za auto.

TEST Honda e (2020)

Pri jazde s Hondou e som si rýchlo uvedomil, že jej tvorcovia chceli, aby dobre jazdila. Má zadný náhon a aj keď ESP sa nedá úplne deaktivovať, ak máte náladu, môžete s ňou pekne balansovať na hrane. Rozloženie hmotnosti 50 : 50 a nízke ťažisko sa starajú o ozaj dobré jazdné vlastnosti. Odpruženie typu McPherson vpredu aj vzadu je naladené komfortne a najmä zadná náprava prekvapila schopnosťou dobre absolvovať aj nepríjemnejšie nerovnosti – napríklad spomaľovače.

Predná náprava je navrhnutá tak, aby sa dali kolesá čo najviac vytočiť do strán, takže polomer otáčania je až smiešny (4,3 m). Otočíte sa takmer na mieste. Výkon 113 kW (154 k) a najmä krútiaci moment 315 Nm dokážu Hondu poriadne vykopnúť vpred, aj keď už idete 50 km/h. Je to zábavné a vždy trochu prekvapujúce. Z pokoja ste na stovke už za 8,3 sekundy. Veľmi musím pochváliť absolútne prirodzene pôsobiace brzdy. Lepšie som ešte na elektromobile nezažil. A to je tu aj možnosť ovládať auto jedným pedálom. Ak si niečo vyžaduje zvyk, tak sú to len digitálne zrkadielka.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Hondu e doslova žeriem a myslím si, že je to jedno z najzaujímavejších nových áut súčasnosti. Alebo som len zaujatý, lebo sa mi tak veľmi páči.

Klady
  • Podvozok
  • Originalita
  • Manévrovateľnosť
  • Dizajn
Zápory
  • Cena
  • Malý kufor
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Bicykel, cyklista, ilustračné foto
Magazín

Povinná výbava cyklistov? Zákon poľavuje, ale bezpečnosť má byť na prvom mieste!

Zimy sa skracujú, čo neteší deti, ktoré čakajú na sneh, ale pre vodičov áut, motoriek a aj pre cyklistov to znamená možnosť jazdiť bezpečnejšie. Špeciálne cyklisti by však mali venovať najmä v jesennom a zimnom období ešte väčší dôraz na technický stav svojich bicyklov a bezpečnostnú výbavu. Zatiaľ čo zákon medzičasom mierne poľavil z povinností cyklistov, je stále na každom jednom človeku dôrazne zvážiť, čo by si predsa len mal na cesty vziať. Prilba už dávno nie je hanba, vesta je dôkazom zodpovednosti a zamyslieť sa nad nepovinnou výbavou tiež má zmysel.