Test Honda CR-V s benzínovým motorom: Favorit segmentu
Druhé najpredávanejšie SUV sveta nás oslovilo skvelými priestorovými pomermi v interiéri a dojmom vysokej bezpečnosti.
Honda vie robiť dobré autá a skvelé celosvetové predaje modelov Civic a CR-V sú toho dôkazom. My sme Hondu CR-V testovali v sedemmiestnom vyhotovení vo výbave Lifestyle, čo je druhá najlepšia po Executive a jediná, v ktorej si môžete zadovážiť dve miesta navyše.
[IMAGE id=238756]
Motor 1.5 VTEC v testovanom vozidle ponúkal maximálny výkon 142 kW (193 k), maximálny krútiaci moment 243 Nm a prevodovku CVT so siedmimi virtuálnymi stupňami. Krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá a radenie prevodových stupňov môžete mať pod úplnou kontrolou vďaka pákam za volantom.
Studený štart preplňovaného motora síce nie je akustickou lahôdkou a rozhodne nie je tichý, ale počas jazdy sa prejavuje skôr kultivovane a pružne. Prevodovka CVT robí svoju prácu dobre, pri akcelerácii dovolí otáčkam vystreliť aj k šiestim tisícom a v manuálnom režime radenia ponúka pomerne rýchle reakcie.
[IMAGE id=238754]
Spotreba benzínového SUV zodpovedala našim očakávaniam, 9,1 l/100 km. Ak sa vám to zdá veľa, máte možnosť zakúpiť si Hondu CR-V aj ako hybrid.
[IMAGE id=238747]
Interiér CR-V je už tradične priestranný a disponuje vyšším kvalitatívnym štandardom. Dokonca aj ten falošný drevený dekor vyzerá výborne. Veľmi pozitívne hodnotíme aj ergonómiu, pretože všetko tu dáva zmysel, je prehľadné a na dosah ruky. Snáď len navigácia od Garminu by si zaslúžila modernejší vzhľad.
[IMAGE id=238741]
[IMAGE id=238746]
[IMAGE id=238752]
Ocenili sme tiež obrovskú porciu odkladacích priestorov medzi vodičom a spolujazdcom a široké sedadlá v druhom rade s vlastnými výduchmi klimatizácie a nabíjacími USB konektormi. Dvojica sedadiel v treťom rade je dôvodom, pre ktorý si zákazníci toto auto kúpia, ale nie je určená pre dospelé osoby. Deti do pätnásť rokov ale budú v pohode. Druhý rad sedadiel je posuvný, po vyklopení tretieho radu ostáva v batožinovom priestore veľmi málo miesta.
[IMAGE id=238750]
[IMAGE id=238748]
[IMAGE id=238749]
Honda CR-V vyzerá ako nasekaná japonskou katanou, čo sa niekomu páči a iní ju za to nenávidia. Nech je váš názor na vzhľad akýkoľvek, mali by ste sa viac sústrediť na pozitívne vlastnosti a hodnotný vnútorný priestor vozidla. Potom sa vám aj cena verzie Lifestyle od 35 090 eur začne javiť ako primeraná.
[CAR id=17063]