Testy

Test Honda CR-V s benzínovým motorom: Favorit segmentu

Honda vie robiť dobré autá a skvelé celosvetové predaje modelov Civic a CR-V sú toho dôkazom. My sme Hondu CR-V testovali v sedemmiestnom vyhotovení vo výbave Lifestyle, čo je druhá najlepšia po Executive a jediná, v ktorej si môžete zadovážiť dve miesta navyše.

Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Dizajn je vec názoru, podľa nás je Honda CR-V úchvatné vozidlo

Motor 1.5 VTEC v testovanom vozidle ponúkal maximálny výkon 142 kW (193 k), maximálny krútiaci moment 243 Nm a prevodovku CVT so siedmimi virtuálnymi stupňami. Krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá a radenie prevodových stupňov môžete mať pod úplnou kontrolou vďaka pákam za volantom.

Studený štart preplňovaného motora síce nie je akustickou lahôdkou a rozhodne nie je tichý, ale počas jazdy sa prejavuje skôr kultivovane a pružne. Prevodovka CVT robí svoju prácu dobre, pri akcelerácii dovolí otáčkam vystreliť aj k šiestim tisícom a v manuálnom režime radenia ponúka pomerne rýchle reakcie.

Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
1,5-litrový VTEC TURBO vyvinie maximálny krútiaci moment 243 Nm, SUV rozbehnú na 200 km/h

Spotreba benzínového SUV zodpovedala našim očakávaniam, 9,1 l/100 km. Ak sa vám to zdá veľa, máte možnosť zakúpiť si Hondu CR-V aj ako hybrid.

Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Moderný interiér s prvkami klasiky na prvý pohľad neohromí, ale je bohatý na odkladacie priestory a pôsobí kvalitne

Interiér CR-V je už tradične priestranný a disponuje vyšším kvalitatívnym štandardom. Dokonca aj ten falošný drevený dekor vyzerá výborne. Veľmi pozitívne hodnotíme aj ergonómiu, pretože všetko tu dáva zmysel, je prehľadné a na dosah ruky. Snáď len navigácia od Garminu by si zaslúžila modernejší vzhľad.

Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Digitálny kokpit v podaní Hondy znamená obdĺžnikový displej s postrannými analógovými ukazovateľmi
Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Skutočné SUV spoznáte aj podľa toho, že sa vzadu pohodlne posadia traja dospelí ľudia
Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
V druhom rade je miesta dosť, no tretí rad očividne nie je stavaný pre dospelé osoby

Ocenili sme tiež obrovskú porciu odkladacích priestorov medzi vodičom a spolujazdcom a široké sedadlá v druhom rade s vlastnými výduchmi klimatizácie a nabíjacími USB konektormi. Dvojica sedadiel v treťom rade je dôvodom, pre ktorý si zákazníci toto auto kúpia, ale nie je určená pre dospelé osoby. Deti do pätnásť rokov ale budú v pohode. Druhý rad sedadiel je posuvný, po vyklopení tretieho radu ostáva v batožinovom priestore veľmi málo miesta.

Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Batožinový priestor so 472 litrami je praktický, ale s vyklopeným zadným radom ostáva iba minimum miesta
Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)
Test Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD (foto: PANER pre auto motor a šport, 2019)

Honda CR-V vyzerá ako nasekaná japonskou katanou, čo sa niekomu páči a iní ju za to nenávidia. Nech je váš názor na vzhľad akýkoľvek, mali by ste sa viac sústrediť na pozitívne vlastnosti a hodnotný vnútorný priestor vozidla. Potom sa vám aj cena verzie Lifestyle od 35 090 eur začne javiť ako primeraná.

Honda CR-V Lifestyle 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD - informačná tabuľka

SUV

Obchodné informácie
Cena Cena od 25 390 € | Testovaný model 37 890 €
Značka Honda
Model CR-V
Model - Typ 1.5 VTEC TURBO CVT 4WD
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4600 mm
Šírka 2117 mm
Výška 1689 mm
Rázvor 2662 mm
Objem palivovej nádrže 57 l
Prevádzková hmotnosť 1 751 kg
Maximálna hmotnosť 2 350 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 150 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 472 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 498 cm3
Najvyšší výkon 193 k
Najvyšší výkon 142 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5600
Najvyšší krútiaci moment 243 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 2000-5000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 8,9 L
Emise 201 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 9,5

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5

Nenechajte sa odradiť kritikou niektorých detailov, pretože Honda CR-V je dobré auto, ktorého klady dokazujú najmä predajné čísla vo svete. Dizajn je vec názoru, ale zarytým odporcom sa začne veľmi rýchlo pozdávať, keď pochopí filozofiu vozidla a jeho históriu. Honda CR-V je synonymum SUV a platí to aj pre súčasnú modernizovanú verziu.

Klady
  • vnútorný priestor
  • jazdné vlastnosti
  • výbava
Zápory
  • vyššia cena
  • spotreba
  • hlučnejší motor
Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club
Magazín

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club

SsangYong vytvoril špeciálnu edíciu vlajkovej lode Rexton, ktorá je ako šitá na mieru slovenským rodinám. Rexton Club dáva dokopy to podstatné, aby ponúkol bezkonkurenčný pomer ceny a hodnoty. Cenovka sa začína už na úrovni 34 990 €!