TEST: Kia Optima Sportswagon 1,6 T-GDi je autom pre ľudí, ktorí hľadajú vynikajúci pomer ceny a hodnoty!

Ak zrovna nemierite na vrchol prémiovej triedy, či hľadáte vynikajúci pomer ceny a ponúkanej protihodnoty, tak v tom prípade ste pri Kii Optima 1,6 T-GDi Sportswagon na správnej adrese. Testovali sme verziu po facelifte.
Vydané  Text: 

**Stačila jedna cesta z Bratislavy do Žiliny na to, aby som vedel presne pomenovať najväčšiu výhodu Kie Optima Sportswagon. Je to priestor.** Alebo presnejšie rodinný priestor. V zásade som daný úsek strávil za volantom, no stále som poškuľoval na zadné sedadlá, kde by som sa na danom úseku vedel bez problémov vyspať. A zároveň si pustiť vyhrievanie zadných sedadiel, ktoré je u mnohých konkurentov neznámym pojmom a to vrátane tých prémiových. No najväčšie plus má priestor. Neskromne ho označím za gigantický, ak neveríte, pozrite si fotografiu. V tomto smere bez problémov prekonáva aj najväčšieho šampióna v tejto kategórii – Škodu Superb. Bez preháňania.
Navyše je zadná lavica riešená tak, že ľahnúť si na nej nebude problém, vybrania nie sú minimálne, ak máte za sebou ťažkú noc alebo pred sebou jazdu proti noci vo dvojici, môžete ju využiť ako náhradnú posteľ. Okrem spánku tu však ostáva dostatok priestoru aj na reprodukciu. A ak bude úspešná, nemusíte meniť model auta. **K dispozícii máte obrovský batožinový priestor s objemom 552 litrov. Zmestíte doň od lyží cez nákup v Ikei až po kočíky všetko.** Po sklopení konvertuje až na 1 686 litrov využiteľného priestoru. Najmä dĺžka kufra po sklopení je impozantná, máloktorý konkurent v tejto triede ponúka väčší vnútorný priestor než Kia Optima Sportswagon.
Nechápem, prečo je tento model toľko opomínaný zákazníkmi. So základnou cenou 23 990 má toho dosť, čo ponúknuť. Samozrejme, ak si odklikáme všetky možnosti a dáme sa uniesť možnosťami, ktoré ponúka, tak skončíme na cene 38 680 eur. Je to cena za nami testovanú verziu 1,6 T-GDi vo verzii GT Line. Tá poskytuje nielen nárazníky s výraznejším charakterom a 18-palcové disky kolies s obutím 235/45 R18, so športovými prvkami karosérie, s dvojitou koncovkou výfuku, so zadnými LED svetlometmi, s prednými Full LED svetlometmi. **Z optického hľadiska kompletka. A nijaký iný výraz vám nenapadne ani v interiéri.** Kožené čalúnenie sedadiel je jedna vec, no Kórejčania to kombinujú automaticky aj s ich odvetrávaním či vyhrievaním. Kontrastné prešívanie detailov poteší rovnako, ako aj náladové LED osvetlenie či dvojzónová klíma a v rámci faceliftu sa do interiéru nasťahoval aj nový trojramenný multifunkčný volant. Veľká 8-palcová dotyková obrazovka poskytuje najnovšiu konektivitu vo forme Apple Carplay či Android Auto, čo znamená, že chýbať nebude nič. Pre úplnosť treba dodať, že všetky vymenované prvky sú súčasťou paketu GT Line, netreba si ich priplácať.

Optimalizácia

Presne v tomto momente by sa hodila aj nejaká kritika. Vytýkanie nedostatkov sa však v tomto prípade obmedzí na príliš jednoduchý tvar palubnej dosky. Paradoxne, táto jednoduchosť zabezpečí bezproblémové ovládanie. V priebehu desiatich minút za volantom viete, kam máte siahnuť v prípade, že chcete zmeniť teplotu či intenzitu ventilácie. A to je dobré. **Množstvo ovládacích gombíkov znamená, že aj v rámci dotykového displeja sa veľmi rýchlo preklikáte k správnej funkcii,** či si dokážete v priebehu sekúnd nastaviť ekvalizér na prémiovom audiosystéme harman/kardon tak, aby ste si akúkoľvek dlhú cestu jednoducho užili. Lebo motor 1,6 T-GDi sa svojím charakterom hodí najmä na dlhé cesty. Na diaľnici si však neužijete adaptívny tempomat, ktorý v prípade, že sa pred vami cesta uvoľnila, chvíľu váha, až potom pridá plyn. Ostatné asistenčné systémy fungujú veľmi dobre. Asistent udržiavania jazdného pruhu či 360° pohľad na auto pri cúvaní a snímač únavy vodiča sú nové prvky v ponuke.
Samotný motor s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm poskytuje autu príjemnú dynamiku. Nie športovú, ale veľmi príjemnú, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 8,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 207 km/h. Priemerná spotreba sa v rámci testu pohybovala na úrovni deviatich litrov benzínu, čo je stále ešte akceptovateľná hodnota. **Sedemstupňový automat vlastnej konštrukcie radí dobre, ak chcete, môžete využiť aj manuálne radenie.** Hoci charakter automatu je skôr komfortný, opäť nie športový. Týmto by sa dal uzatvoriť test modelu Kia Optima Sportwagon 1,6 T-GDi GT Line. Je to veľmi príjemné a najmä komfortné rodinné kombi strednej triedy, ktoré v mojich očiach plne nahrádza SUV s predným pohonom. Inak povedané: nebude vám chýbať skutočne nič. [CAR id=17044]








Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?