Testy

TEST: Kia Optima Sportswagon 1,6 T-GDi je autom pre ľudí, ktorí hľadajú vynikajúci pomer ceny a hodnoty!

Stačila jedna cesta z Bratislavy do Žiliny na to, aby som vedel presne pomenovať najväčšiu výhodu Kie Optima Sportswagon. Je to priestor. Alebo presnejšie rodinný priestor. V zásade som daný úsek strávil za volantom, no stále som poškuľoval na zadné sedadlá, kde by som sa na danom úseku vedel bez problémov vyspať. A zároveň si pustiť vyhrievanie zadných sedadiel, ktoré je u mnohých konkurentov neznámym pojmom a to vrátane tých prémiových. No najväčšie plus má priestor. Neskromne ho označím za gigantický, ak neveríte, pozrite si fotografiu. V tomto smere bez problémov prekonáva aj najväčšieho šampióna v tejto kategórii – Škodu Superb. Bez preháňania.

Kia Optima Sportswagon 1.6 T-GDI

Navyše je zadná lavica riešená tak, že ľahnúť si na nej nebude problém, vybrania nie sú minimálne, ak máte za sebou ťažkú noc alebo pred sebou jazdu proti noci vo dvojici, môžete ju využiť ako náhradnú posteľ. Okrem spánku tu však ostáva dostatok priestoru aj na reprodukciu. A ak bude úspešná, nemusíte meniť model auta. K dispozícii máte obrovský batožinový priestor s objemom 552 litrov. Zmestíte doň od lyží cez nákup v Ikei až po kočíky všetko. Po sklopení konvertuje až na 1 686 litrov využiteľného priestoru. Najmä dĺžka kufra po sklopení je impozantná, máloktorý konkurent v tejto triede ponúka väčší vnútorný priestor než Kia Optima Sportswagon.

Kia Optima Sportswagon 1.6 T-GDI

Nechápem, prečo je tento model toľko opomínaný zákazníkmi. So základnou cenou 23 990 má toho dosť, čo ponúknuť. Samozrejme, ak si odklikáme všetky možnosti a dáme sa uniesť možnosťami, ktoré ponúka, tak skončíme na cene 38 680 eur. Je to cena za nami testovanú verziu 1,6 T-GDi vo verzii GT Line. Tá poskytuje nielen nárazníky s výraznejším charakterom a 18-palcové disky kolies s obutím 235/45 R18, so športovými prvkami karosérie, s dvojitou koncovkou výfuku, so zadnými LED svetlometmi, s prednými Full LED svetlometmi. Z optického hľadiska kompletka. A nijaký iný výraz vám nenapadne ani v interiéri. Kožené čalúnenie sedadiel je jedna vec, no Kórejčania to kombinujú automaticky aj s ich odvetrávaním či vyhrievaním. Kontrastné prešívanie detailov poteší rovnako, ako aj náladové LED osvetlenie či dvojzónová klíma a v rámci faceliftu sa do interiéru nasťahoval aj nový trojramenný multifunkčný volant. Veľká 8-palcová dotyková obrazovka poskytuje najnovšiu konektivitu vo forme Apple Carplay či Android Auto, čo znamená, že chýbať nebude nič. Pre úplnosť treba dodať, že všetky vymenované prvky sú súčasťou paketu GT Line, netreba si ich priplácať.

Kia Optima Sportswagon 1.6 T-GDI

Optimalizácia

Presne v tomto momente by sa hodila aj nejaká kritika. Vytýkanie nedostatkov sa však v tomto prípade obmedzí na príliš jednoduchý tvar palubnej dosky. Paradoxne, táto jednoduchosť zabezpečí bezproblémové ovládanie. V priebehu desiatich minút za volantom viete, kam máte siahnuť v prípade, že chcete zmeniť teplotu či intenzitu ventilácie. A to je dobré. Množstvo ovládacích gombíkov znamená, že aj v rámci dotykového displeja sa veľmi rýchlo preklikáte k správnej funkcii, či si dokážete v priebehu sekúnd nastaviť ekvalizér na prémiovom audiosystéme harman/kardon tak, aby ste si akúkoľvek dlhú cestu jednoducho užili. Lebo motor 1,6 T-GDi sa svojím charakterom hodí najmä na dlhé cesty. Na diaľnici si však neužijete adaptívny tempomat, ktorý v prípade, že sa pred vami cesta uvoľnila, chvíľu váha, až potom pridá plyn. Ostatné asistenčné systémy fungujú veľmi dobre. Asistent udržiavania jazdného pruhu či 360° pohľad na auto pri cúvaní a snímač únavy vodiča sú nové prvky v ponuke.

Kia Optima Sportswagon 1.6 T-GDI

Samotný motor s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm poskytuje autu príjemnú dynamiku. Nie športovú, ale veľmi príjemnú, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 8,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 207 km/h. Priemerná spotreba sa v rámci testu pohybovala na úrovni deviatich litrov benzínu, čo je stále ešte akceptovateľná hodnota. Sedemstupňový automat vlastnej konštrukcie radí dobre, ak chcete, môžete využiť aj manuálne radenie. Hoci charakter automatu je skôr komfortný, opäť nie športový. Týmto by sa dal uzatvoriť test modelu Kia Optima Sportwagon 1,6 T-GDi GT Line. Je to veľmi príjemné a najmä komfortné rodinné kombi strednej triedy, ktoré v mojich očiach plne nahrádza SUV s predným pohonom. Inak povedané: nebude vám chýbať skutočne nič.

Kia Optima Sportswagon 1,6 T-GDi GT Line - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 30 190/38 680
Značka Kia
Model Optima Sportswagon
Model - Typ 1,6 T-GDi GT Line
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 855 mm
Šírka 1 860 mm
Výška 1 470 mm
Rázvor 2 805 mm
Objem palivovej nádrže 70 l
Pohotovostná hmotnosť 1 610 kg
Maximálna hmotnosť 2 080 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 552 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 686 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 591 cm3
Najvyšší výkon 180 k
Najvyšší výkon 132 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment 265 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500 - 4 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,4 L
Emise 147 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 207
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 8,9

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Priestranný interiér
  • Dizajn
  • Batožinový priestor
Zápory
  • Pomalší automat
Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.