TEST Peugeot 301 1,6 Blue HDi vs. 1,6 VTi – Bez komplikácií
Peugeot 301 sa na nič nehrá. Za jeho volantom sa vrátite o pár rokov dozadu a uvedomíte si, že jednoduchosť má svoje čaro. Vyskúšali sme top verzie 1,6 VTi EAT6 a 1,6 BlueHDi.
Vydané Text: Majo Bóna
Identický príbeh sa týka interiéru. Pokračuje prakticky bez zmien, jedinou zmenou je nový multimediálny systém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom Tom Tom, ktorý po novom ponúka aj aplikácie ako Mirror Link či Apple CarPlay. Tie sú užitočné, no ihneď budete mať problém uložiť si telefón vzhľadom na to, že odkladacími priestormi sa šetrilo. Jedinými využiteľnými priestormi sú odkladacia priehradka vo dverách a v lakťovej opierke. V rámci faceliftu sa nemenilo ani ovládanie elektrického sťahovania okien, ktoré sa aj naďalej nachádza na stredovej konzole. Veľa variability nečakajte ani v batožinovom priestore. Aj ten vás spoľahlivo vráti o pár rokov dozadu, priehradky a praktické háky v ňom jednoducho chýbajú. Väčšina majiteľov ocení priestorovú ponuku, Peugeot 301 môžeme bez problémov označiť za rodinné auto.
V porovnaní benzínovej a naftovej pohonnej jednotky s identickým objemom motora vychádza ako víťaz jednoznačne naftový agregát, ktorý je mimoriadne úsporný. Ak chcete využívať komfort automatickej prevodovky, jedinou alternatívou je motor 1,6 VTi.
V duchu zachovania tradícií sa správa aj podvozok. Konštrukciou jednoduchý a prejavom tiež. Oceniť možno jeho komfortné nastavenie, jazdné vlastnosti stráži aj stabilizačný systém ESP. Suma sumárum priemerné auto, otázkou ostáva, či cenu testovacieho auta atakujúcu hranicu pätnásťtisíc eur označíte za prijateľnú, alebo nie.
Technické údaje
Peugeot 301 1,6 Blue HDi/1,6 VTi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm3 / atm. benzínový R4 1 587 cm3Výkon 73 kW (99 k) pri 3 750 ot./min. / 85 kW (115 k) pri 6050 ot./min.
Krútiaci moment: 254 Nm pri 1 750 ot./min./ 150 Nm pri 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-stupňová manuálna prevodovka/6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečná zadná náprava, Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové, pneu 185/65 R15
Batožinový priestor: 549 dm3
Rozmery: 4 445 × 1 748 × 1 477 mm, rázvor 2 652 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 210/1 590 / 1 186/1 590 kg, objem nádrže 45/50 l.
Najvyššia rýchlosť: 183/180 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4/10,8 s
Spotreba: 4,6/3,3/3,8 l /9/5,2/6,6 /100 km
Emisie CO2 : 154/98 g/km
Cena/testované auto: 12 590/14 920 €/12 590/14 720 €
Konkurenti: Dacia Logan, Škoda Rapid, Seat Toledo
Pokračujte na ďalší príspevok »
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
SERVIS
Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku
ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.
Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?