TEST Ford Edge 2.0 TDCi – Na kraj sveta
Ford poctil Európu tým, že do nej začal dovážať aj svoje stredne veľké SUV s názvom Edge. Zisťovali sme jeho potenciál a schopnosti. Konkurencia v segmente je obrovská a niečím sa predsa odlíšiť treba!
Vydané Text: Martin Šebesta
Ford Edge vie, na rozdiel od mnohých áut, ktoré poznajú skôr hamburgery a kolu než rezeň a pivo, maskovať svoje celkové rozmery. Na prvý pohľad vidíte, že Fiesta to nebude, no niečo, čo konkuruje obrom typu Kia Sorento či VW Touareg, by ste hneď netipovali. Prémiové modely ako BMW X5, Audi Q7 či Mercedes GLE nespomíname zámerne. Proti nim sa Edge vyhradzuje cenou, ktorá sa v prípade testovaného vozidla začínala od 48 990 eur. Pri parkovaní pomáhajú kamery, takže sa zmestíte aj do naozaj stiesnených priestorov. Dokonca autu neprekáža ani manévrovanie v úzkych uličkách. A nepotrebuje na to zúfalé posúvanie sa dopredu a dozadu s plne vytočenými kolesami.
Maskovanie rozmerov prestáva tam, kde už chcete, aby centimetre a dm3 bodovali. V interiéri ponúka miesta na rozdávanie. Na dĺžku, najmä však na šírku a aj na výšku. Ak potrebujete voziť štvorčlennú rodinu, ktorej príroda a ostatné činitele nadelili veľa centimetrov vo všetkých smeroch, budete Edge milovať. Vzadu ponúka na šírku toľko miesta, že pomaly nebudete vedieť, čo s ním. Ešte aj batožinový priestor poberie batožinu aj pre plne obsadené vozidlo. Využiteľnosti trochu podkopáva nohy stúpanie po sklopení operadiel zadných sedadiel (dá sa to aj tlačidlom v batožinovom priestore), je to však lepšie, akoby mal prekážať skok.
Interiéru vládne jednoduchosť vo všetkých významoch tohto slova. Európske aj kórejské automobilky by sa tlačidlá na palubnej doske snažili vyleštiť, prípadne nejako zoskupiť. Edge na takého záležitosti nemyslel. Tým však nechceme povedať, že by sme sa stretli s nejakými nepríjemnosťami, prípadne, že by sme dlho hľadali spôsob, ako presvedčiť auto, aby spravilo to, čo sme potrebovali. A keď by sa nám nechcelo hľadať tlačidlá, stačilo by povedať. Hlasové ovládanie vo Fordoch považujeme v našom teritóriu za momentálnu špičku. Najmä preto, lebo rozumie po česky, čo je našincom oveľa bližšie než náročnejšie učenie sa presných povelov v cudzích rečiach. Konektivitu s mobilnými zariadeniami zvláda Ford ukážkovo. Napríklad aj preto, že v stredovej lakťovej opierke vpredu ponúka dve USB zástrčky s osvetlenými okrajmi. Drobnosť, ale poteší. Rovnako tak aj možnosť nabíjania spotrebičov ako počítač na zadných sedadlách. Pri cestách na dovolenku to oceníte viac, ako si myslíte.
Keď už spomíname cestovanie, tak je to oblasť, v ktorej Edge vyniká. Ak by naozaj platilo, že Zem je plochá (nejakú chvíľu nám to za cenu obetí z radov vedcov tvrdila cirkev a aj dnes sa nájde zopár exotov, ktorí sa k tejto teórii hlásia), tak Ford Edge zaradíme medzi vozidlá, s ktorými by sme sa vydali na kraj sveta obrazne aj doslovne (Edge je po anglicky hrana, okraj). Spotreba niečo nad 7 l/100 km sa dá pri naftovom motore s dvoma turbami zvládnuť, k čomu prispieva aj hladko radiaca automatická prevodovka. Ak teda hľadáte pohodlné a priestranné SUV, ktoré nebije do očí, pozrite sa do ponuky Forda.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor: preplň. naftový R4, 1 997 cm³
Výkon: 154 kW (210 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment: 450 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/55 R19.
Batožinový priestor: 602/1 842 dm³
Rozmery: 4 808 × 1 928 × 1 692 mm, rázvor 2 848 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 949 /2 555 kg, objem nádrže 68 l.
Najvyššia rýchlosť: 211 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s
Spotreba: 6,4/5,4/5,8 l/100 km Emisie CO₂: 149 g/km
Cena/testované vozidlo: 48 990 €/59 385 €
Konkurenti: Kia Sorento, VW Touareg, Mazda CX-5
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.