TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 – Automatické pohodlie
Peugeot 3008 si musel titul Auto roka zaslúžiť. Porota chválila jeho techniku a vyvážené jazdné vlastnosti, ako aj to, že sa trafil do vkusu užívateľov. O svojich schopnostiach nás presviedčal s automatickou prevodovkou.
Vydané Text: Martin Šebesta
Ak by prevodovka trhala, priveľmi pri radení rozmýšľala či radila s divnou logikou, naše sympatie by nezískala. Stal sa však pravý opak. Dvojica naftový motor a automatická prevodovka tvorili zohraný tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť. Prevodovka presne vedela, v akých otáčkach potrebuje držať motor, aby sa účinne využíval potenciál jeho 300 Nm. Radenie? Ukážkové. Bez trhania, zbytočného vytáčania motora, nežiaducich zvukov a ďalších zbytočných prejavov. K tomu spotreba na úrovni šiestich litrov na 100 km. Presne nejako takto si predstavujeme moderné SUV. Pridajte k tomu veľký vnútorný priestor a množstvo odkladacích priestorov, čo tiež bývala slabina áut s levom na kapote. Už nebudete riešiť otázku, kam si odložiť mobilný telefón či peňaženku. Moderné technológie sa dostali aj na palubnú dosku. Prístroje pred vodičom sa zobrazovali na veľkom digitálnom displeji, pričom rozsah zobrazovaných údajov sa dal nastaviť. Nám sa najviac zapáčila mapa navigácie v strede a po krajoch rotujúce stupnice otáčkomera a rýchlomera.
Ak už musia výrobcovia silou-mocou tlačiť ovládanie ďalších funkcií na stredové dotykové displeje, nech sa inšpirujú v 3008. Jeho kombináciu tlačidiel a dodatočného ovládania na dotykovej obrazovke považujeme za jednu z tých šťastnejších volieb. Ak sme rozmýšľali, čím si Peugeot zaslúžil titul Auto roka, tak po spolužití s ním chápeme, že titul je v dobrých rukách. Motor s prevodovkou si rozumejú a ak sa kolesá začnú šmýkať, je v zálohe pripravený systém Grip Control. Vyššiu cenu ospravedlňuje, že konkurencia takúto kombináciu automatu s výkonom motora neponúka.
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Pseudo McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/55 R18.
Batožinový priestor: 520 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 512 /1 990 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 4,7/3,9/4,2 l/100 km
Emisie CO₂: 108 g/km
Cena/testované vozidlo: 25 690 €/30 540 €
Konkurenti: Ford Kuga, VW Tiguan, Kia Sportage
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol