TEST Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD – Frikulín
Ak chcete dnes zaujať, musíte byť kontroverzní. Najlepšie je, ak ste free, cool a in. A nezabudnite byť aj trocha retro. Pozitívna energia vám pri Suzuki Ignis rozhodne nebude chýbať.
Vydané Text: Majo Bóna
Nielen poslaním, aj dizajnom je malý Ignis ojedinelý. Pri pohľade spredu poteší usmiatou a aj robustne pôsobiacou prednou časťou, zadná časť je spracovaná podľa vzoru prvej generácie Fiatu Panda. V podstate by sme mohli tento taliansky model označiť za priameho konkurenta. A pri porovnaní cenníkov vychádza ako víťaz takmer okamžite model Suzuki. Je to aj následok veľmi premyslenej cenovej politiky tejto malej japonskej značky, ktorá aj s menším počtom modelov vo svojej ponuke dokáže v predaji prekonať značky s oveľa širšou ponukou. Navyše, ak sa vzdáte pohonu všetkých štyroch kolies, získate veľmi zaujímavú alternatívu v kategórii najlacnejších automobilov.
Vzhľad palubnej dosky aj celého interiéru zodpovedá poslaniu a „happy“ charakteru modelu. Suzuki Ignis má nepochybne šarm a to nielen pri pohľade zvonka, ale aj zvnútra. Najvyššie vybavenie operuje aj chuťovkami ako automatická klimatizácia či aplikácia Apple CarPlay, ktorá v našom modeli nefungovala, hoci s inými modelmi Suzuki sme boli v tomto smere spokojní. Kombinácia lakovaných plastov s klasickými čiernymi je atraktívna a opticky vás odškodní za príliš tvrdý povrch. Ale ako sme už spomínali, je to drobná výčitka, maximálnu kvalitu plastov nebude čakať takmer nikto z budúcich majiteľov.
Naopak, priestorová ponuka na predných sedadlách prijemne prekvapila a to aj v prípade, že máte viac ako 180 centimetrov. Vzadu sú priestorové pomery akceptovateľné, rodinu s dvoma menšími deťmi dokáže Ignis obslúžiť. Hoci dovolenkové balenie bude dosť úsporné vzhľadom na maximálny objem batožinového priestoru 204 litrov. Po sklopení sa priestor adekvátne zväčší, zázraky v tomto smere zrejme nečaká nikto. Na druhej strane, zadná delená lavica je posuvná, čo zvyšuje rodičovský rozmer auta. Matka na sedadle spolujazdca dočiahne na dieťa v detskej sedačke a posunom zadnej lavice vpred získa batožinový priestor pár litrov aj centimetrov navyše.
Ak vás doposiaľ dizajn a niektoré riešenia v interiéri nepresvedčili, jazda vás dostane. Japonci našťastie ponúkajú klasický atmosférický štvorvalec a v kombinácii s manuálnou päťstupňovou prevodovkou vás spoľahlivo vráti o pár rokov dozadu. Toto nie je výčitka, ale pochvala. Bezprostrednosť, s akou sa malý štvorvalec s maximálnym výkonom 66 kW (90 k) vytáča do otáčok, vás dostane. Spontánne reakcie na stlačenie plynu už dnešné trojvalce nemajú a ak k tomu prirátame aj veľmi dobromyseľné jazdné vlastnosti, tak výsledkom je auto s charakterom. Pri rýchlom nájazde do zákruty síce bojujú tenké pneumatiky s priľnavosťou, no limity naznačuje auto veľmi presne a okrem toho stráži čierny podklad pod kolesami stabilizačný systém ESP. Ak chcete, môžete si ho deaktivovat a užiť si napríklad šotolinový úsek, napokon nechýba ani klasická ručná brzda. A opustiť klasický asfalt nabáda aj tlačidlo pre off-road režim a kontrola zjazdu z kopca. Tieto prvky naznačujú nielen chuť, ale aj schopnosti Ignisu. Prejazdnosť terénom sme síce neskúšali, príjazd k horskej chate by mal Ignis zvládnuť bez väčších problémov. Konečné hodnotenie dopĺňame aj priemernou spotrebou, ktorá sa počas testu pohybovala na úrovni 5,5 litra na 100 kilometrov.
Suzuki Ignis je určený do mesta. Naznačuje to rozmermi, obratnosťou, ktorú vyjadruje mimoriadne malý polomer otáčania, a priemernou spotrebou, ktorá je priaznivá aj bez použitia moderných technológií a turbodúchadiel, ktoré výrobcovia radi používajú na dosiahnutie tabuľkovo nízkej spotreby. V niektorých oblastiach pôsobí Ignis lacno, no on lacný a finančne prístupný aj je. Jednoducho je to ideálny protiklad k množstvu pozérskych modelov na našom trhu. Je bezprostredný rovnako ako natešený teriér a pritom zvládne všetky úlohy, ktoré mu pridelíte. My sme sa po každej jazde usmievali.
**Technické údaje:**
**Motor:** atmosf. benzínový R4, 1 242 cm3
**Výkon:** 66 kW (90 k) pri 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment:** 120 Nm pri 4 400 ot./min.
**Pohon a podvozok:** 5-st. manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu trojprvková tuhá náprava. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu 175/60 R16.
**Batožinový priestor:** 204/490 dm3
**Rozmery:** 3 700 × 1 690 × 1 595 mm, rázvor 2 435 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť:** 870/1 330 kg, objem nádrže 30 l.
**Najvyššia rýchlosť:** 165 km/h
**Zrýchlenie:** 0 – 100 km/h 11,9 s
**Spotreba:** 5,9/4,5/5,0 l/100 km
**Emisie CO2:** 114 g/km
**Cena/testované auto:** 13 140 €/13 140 €
**Konkurenti:** Citroën C3, Hyundai i10, Volkswagen up!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?