ZÁKAZ SPAĽOVACÍCH MOTOROV: Ako hlasovali slovenskí europoslanci?

Hlasovanie bolo tesné, návrh podporilo aj niekoľko slovenských europoslancov.
Vydané  Text: 

Slovenskí europoslanci hlasovali 8. júna v Európskom parlamente o zákaze predaja spaľovacích motorov po roku 2035. Samotné hlasovanie bolo pomerne tesné a na stole bolo viacero pozmeňujúcich návrhov. **Konzervatívni europoslanci sa pokúsili návrh zjemniť tak, že namiesto úplného zákazu prevádzkových emisií navrhovali ich 90-percentné zníženie do roku 2035.** Oslabenie úplného zákazu by vytvorilo priestor pre hybridné motory v spojení s využívaním biopalív a syntetických palív. Snaha konzervatívcov sa však v parlamente nestretla s pochopením. Na opačnom konci radikálneho spektra boli Zelení, ktorí chceli úplný zákaz ešte skôr než navrhovala komisia, a to v roku 2030. Ani tento návrh však neuspel. Nakoniec sa hlasovalo o pôvodnom návrhu Európskej komisie, ktorý europoslanci schválili v pomerne tesnom hlasovaní. **Za navrhovaný zákaz spaľovacích motorov bolo 339, proti nemu až 249 a zdržalo sa 24 prítomných poslancov.** V praxi to znamená, že o trinásť rokov už nebudú automobilky uvádzať na jednotný trh automobily so spaľovacím motorom.
### AKO HLASOVALI SLOVÁCI? Nepochybne zaujímavé sú tiež postoje slovenských europoslancov. Mnohí podporili návrh Európskej komisie a pomohli schváliť zákaz predaja spaľovacích áut od roku 2035. Zaujímavé tiež je, že sa takmer žiaden slovenský europoslanec nepochválil výsledkom svojho hlasovania. Konkrétne mená prezradila až 656. strana zápisnice výsledkov hlasovania, ktorú si môžete pozrieť [TU](https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/PV-9-2022-06-08-RCV_FR.pdf). **Poslanci, ktorí súhlasili so zákazom predaja spaľovacích motorov:** * Vladimír Bilčík – pôvodný kandidát SPOLU * Lucia Ďuriš Nicholsonová – pôvodný kandidát SaS * Monika Flašíková-Beňová – pôvodný kandidát SMER-SD * Robert Hajšel – pôvodný kandidát SMER-SD * Martin Hojsík – pôvodný kandidát Progresívne Slovensko * Michal Šimečka – pôvodný kandidát Progresívne Slovensko * Michal Wiezik – pôvodný kandidát SPOLU **Poslanci, ktorí boli proti zákazu predaja spaľovacích motorov:** * Eugen Jurzyca – pôvodný kandidát SaS * Miriam Lexmann – pôvodný kandidát KDH * Ivan Štefanec – pôvodný kandidát KDH * Milan Uhrík – pôvodný kandidát Kotleba – ĽSNS * Miroslav Radačovský – pôvodný kandidát Kotleba – ĽSNS **Poslanci, ktorí sa zdržali hlasovania alebo neboli prítomní:** * Peter Pollák – pôvodný kandidát OĽANO * Miroslav Číž – pôvodný kandidát SMER-SD




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.