Magazín

Väčšina ľudí trávi čas v aute navyše, aby sa vyhli rodine. V čase korony to má zmysel

vodič

Prísne opatrenia kvôli koronavírusu ovplyvnili každodenný život všetkých ľudí. Tí, ktorí vlastnia auto, však majú určité výhody. Auto totiž ponúka priestor iba pre svojho majiteľa, ktorý si v ňom môže oddýchnuť počas jazdy pekným prostredím, zastaví kedy a kde chce, nemusí počas jazdy s nikým komunikovať a sústredí sa iba na šoférovanie. Spolu s obľúbenou hudbou a občerstvením z „Drive Thru” tak môže človek príjemne stráviť čas sám so svojím autom.

Zdá sa, že mnohým ľuďom napadla presne rovnaká myšlienka a najnovší výskum z USA ukázal, že 73 % Američanov počas pandémie našlo vo svojom aute útočisko pred ľuďmi, s ktorými zdieľajú spoločnú domácnosť a už sa pravdepodobne nedokázali vystáť.

V rovnakom výskume tiež 56 % ľudí odpovedalo, že sú vďační, že môžu svoje auto využívať aj na voľnočasové jazdenie a pomáha im vyrovnať sa so zmenou, ktorá v ich životoch nastala. Potvrdzuje sa teda, že auto už nie je iba prostriedkom na prepravu, ale má oveľa hlbší význam pre jeho majiteľa.

Nezáleží pritom vôbec na tom, aké auto vlastníte, ide len o pocit slobody, ktorý v ňom zažívate a o váš osobný priestor, ktorý si užívate. Určite poznáte aj vo svojom okolí ľudí, ktorí nedajú na svoje auto dopustiť, starajú sa oňho ako o vlastné dieťa a venujú mu veľa času.

vodič

Nemusíme ísť však do žiadnych extrémov, určite aj mnohí rodičia potvrdia, že auto je skvelým únikom pred hádkami v domácnosti, kedy je dôležitejšie ísť natankovať, umyť auto alebo len si ísť niečo vybaviť.

Auto je však aj dobrým priestorom na prácu, čo potvrdzuje aj 37 % Američanov, ktorí využívajú svoje vozidlá na vybavovanie pracovných, ale aj súkromných telefonátov. V aute je na telefonáty väčší kľud ako v open office alebo doma, kde kričia deti, je zapnutý televízor a manželka rozpráva na jeden nádych do konca života.

Väčšina ľudí z výskumu pre TrueCar tiež uvádza, že auto považujú za oveľa viac ako len kus kovu. Až 68 % respondentov ho považuje za rozšírenie ich rodiny a 35 % priznáva, že ich autu dali meno. Je to síce bizarné, ale v súčasnej situácii to zrejme dáva zmysel, keďže auto sa stáva pre mnohých aspoň na chvíľu „novým domovom”.