Keď v roku 2012 začala televízia JOJ vysielať reality šou Geissenovci: Ťažký život milionárov, vzbudila tým nevídanú pozornosť slovenskej verejnosti.
Vidieť bežný život milionárov, ktorí celé dni nepracujú, ale trávia čas na svojich lodiach a na dovolenkách, je na jednej strane frustrujúce, zároveň však veľmi motivujúce. Veď asi každý by chcel mať pokoj od šéfov, od povinností, od nekonečných radov na úradoch, pošte, v obchodoch a všade inde. Dvojica Carmen a Robert Geissovci (u nás nazývaní Geissenovci) je stále populárna nielen v zahraničí, ale aj u nás. Sú excentrickí, priami, radi sa predvádzajú a ľuďom to tak nejak imponuje.
Je nepochybné, že veľa z prezentovanej reality šou je iba divadlo pre publikum. Platí, že riaditeľom výroby nie je šéf podniku, ale dopyt - a funguje aj v televíznom biznise. Čím je život milionárov pestrejší a okázalejší, o to viac ľudí si šou pozrie.
Ako sa títo Nemci dostali k svojmu veľkému majetku? Stoja za tým podnikateľské zručnosti fešáka Roberta alebo schopnosti jeho vyplastikovanej Carmen?
Kopírovanie Adidasu a fitness modelka
Príbeh dvojice sa začína Robertom, ktorý sa narodil iba o štyri mesiace skôr, ako jeho budúca manželka Carmen (1964). Ako 18-ročná vyhrala titul Miss Fitness 1982 a to naštartovalo jej kariéru vo svete športu a šoubiznisu. Je preto prirodzené, že vo vyššej spoločnosti našla svojho nastávajúceho, ktorým nebol nikto iný, ako milionár, ktorý svoj majetok nadobudol vďaka podnikateľskému umu a, treba to napísať otvorene, vykrádaniu iných značiek. Reč je o vykrádaní duševného vlastníctva a dizajnov, na ktoré Robert spoločne so svojím bratom Michaelom siahali s úmyslom založiť vlastnú značku oblečenia.Nemecká značka Uncle Sam sa nechávala výrazne inšpirovať produktmi značiek Adidas a Nike, za čo bola často kritizovaná. Platí, že aj zlá reklama je reklama. Na druhej strane musíme uznať, že Adidas a Nike takisto nemusia mať úplne čistý štít a keď takéto giganty stanovia celosvetovo nové trendy, musia očakávať, že sa nimi začnú inšpirovať aj ďalšie značky. Hoci aj tie, ktoré sa tvária ako prémiové, čo bol prípad Uncle Sam. Táto značka je známa aj pod skratkou UNCS a orientovala sa síce tiež na športovcov, ale so zameraním sa na kulturistov. Asi tak, ako dnes poznáme značku Tapout.
Významným krokom Michaela a Roberta Geissovcov bola expanzia tejto značky za Atlantický oceán, kde bola zabehnutá značka Nike. Aj s ňou sa UNCS dostávalo do verejného konfliktu, pretože mali rovnakú cieľovú skupinu. Obchodný úspech UNCS bol však mimoriadny. Až taký, že bratia svoju značku predali za vtedajších 140 miliónov nemeckých mariek, dnešných vyše 70 miliónov eur. Písal sa rok 1995, išlo teda o neuveriteľné peniaze. Súčasťou ponuky značky UNCS je dnes aj subznačka Roberto Geissini, z ktorej má Robert príjmy aj naďalej.
Pre Roberta zisk po predaji rodinnej firmy znamenal možnosť venovať sa ešte lukratívnejšiemu biznisu: realitám. Tu započal najväčší rozmach jeho majetku, ktorý sa mu teraz spoločne s manželkou darí zveľaďovať rýchlejšie, ako míňať.
Nezanedbateľný príjem Geissenovci majú aj z reality šou a celého svojho mediálneho pôsobenia. K presným číslam sa síce nedostaneme, za celú dobu ich pôsobenia však ide o milióny eur z predaja práv, z účastí na eventoch a za predaje albumov a singlov, ktoré nahráva Carmen z pozície amatérskej speváčky.
Ako napísal Jiří Marek v jednom zo svojich pražských panoptík: „Žít z renty je vrchol lidského blahobytu.“ Geissovci/Geissenovci to dokazujú verejne a radi.

Na čom Carmen a Robert jazdia
V reality šou Geissenovci: Ťažký život milionárov, ktorí dnes v reprízach beží na TV WAU, sme mali možnosť vidieť veľké množstvo luxusných áut, ktoré táto dvojica chvíľami využívala pri návštevách exotických destinácií a vlastných víl pri mori. Išlo napríklad aj o modely Rolls-Royce, vozidlá značiek BMW a Mercedes-Benz.Aby sme však boli najnajvýš aktuálni, sledujeme Instagramové profily tejto hviezdnej nemeckej dvojice: carmengeiss_1965 a robertgeiss_1964.