Hennessey Venom F5 chce dobehnúť tornádo

Za najrýchlejším autom na svete nemusí byť mamutí koncern ani renomovaná značka, ovenčená víťazstvami v množstve pretekov. Pokojne môže vzniknúť v garáži kdesi v Texase.
Vydané  Text: 

Americký úpravca a malovýrobca Hennessey patrí k tradičným pokušiteľom v súboji o najrýchlejšie sériové auto planéty. Len nedávno, vo februári, sa ich aktuálny produkt Venom GT, čo je výrazne prestavaný Lotus Exige s motorom V8, rozbehol na dráhe v Kennedy Space Center na 270,49 mph, čiže 435,31 km/h. No na oficiálne uznanie rekordu mu chýbala druhá jazda absolvovaná v protibežnom smere. John Hennessey, majiteľ a hybná sila firmy však po zdanlivom neúspechu nerezignoval, práve naopak, ohlásil novinku, ktorá chce byť ešte rýchlejšia a dosiahnuť aspoň 290 mph, teda 466,71 km/h. Útok na rekord bude úlohou pre úplne nový model, označený Venom F5, pričom prívlastok je odkazom na stupnicu Fujita označujúcu intenzitu tornád, kde F5 znamená rýchlosť vetra 418 až 509 km/h. Z aktuálneho kupé GT si odnesie motor, V8 s objemom 7,0 litra, preplňovaný dvomi turbokompresormi a posilnený z dnešných 928 kW (1 262 k) na viac než 1 044 kW (1 420 k). Partnerom mu bude šesťstupňová prevodovka s radením pod volantom, na želanie tiež s klasickou kulisou tvaru H. Uvažovalo sa tiež nad dvojspojkovou prevodovkou, proti nej však hovorila hmotnosť a spoľahlivosť. Dominantnými stavebnými materiálmi auta ostanú hliník a uhlíkové kompozity, podľa plánu nemá jeho hmotnosť prekročiť 1 300 kg. F5 by dynamikou mal prekonať predchodcu, zvládajúceho zrýchlenie z 0 na 186 mph (300 km/h) za 13,63 s a z 0 na 200 mph (322 km/h) za 14,51 s. Hlavným nepriateľom rýchlosti je odpor vzduchu reprezentovaný súčiniteľom odporu. GT dosahuje pomerne vysokú hodnotu 0,44, čo je daňou za potrebný prítlak udržiavajúci auto na ceste. Nový F5 by mal byť na tom lepšie, cieľom je hodnota nižšia než 0,4. Vďaka zasúvateľnému zadnému krídlu a dôsledne prepracovanej spodnej časti s difúzorom by nemal utrpieť ani potrebný prítlak. I keď sa zdá, že prvoradým cieľom novinky je priniesť do Texasu titul najrýchlejšieho auta na zemi, zákazníkov chce potešiť aj využiteľnejšími funkciami. Jednou z nich bude stabilizačný systém, vďaka spolupráci s GPS schopný ponúknuť špecifickú kalibráciu podľa konkrétneho okruhu, ako aj miernejšie nastavenie na bežnú cestu. Venom F5 sa predstaví budúci rok, výroba sa rozbehne v roku 2016 potom, čo s fabriky vyjde posledné plánované kupé GT. Predbežné úvahy hovoria o sérii pozostávajúcej z 30 kusov s cenovkou začínajúcou na 1,2 milióne dolárov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?