Prvá jazda

Toyota bZ4X: Vyladené elektróny

Tretie najpredávanejšie elektrické vozidlo vo svojom segmente v Európe dostalo jemné úpravy. Ani nie tak vzhľadu ako skôr techniky. Aby sa nabíjalo rýchlejšie, prišlo ďalej, poskytlo vyšší výkon a spotrebovalo menej.

Foto: Toyota

Pohodlie pre všetkých

Keď jazdíte v elektrickom vozidle, chcete si užívať čo najviac ticha a pokoja. Inovácie sa zamerali aj na túto oblasť, čo sa v praxi premietlo do akustických predných bočných okien, zlepšenia utlmenia priestoru podlahy v zadnej časti a zadných blatníkov. Konštruktéri okrem hluku znížili aj vibrácie a v prospech komfortu zadných pasažierov upravili aj naladenie odpruženia, takže pohodlie cestovania na dlhšie vzdialenosti sa posunulo na vyššiu úroveň.

Praktický spoločník

Batožinový priestor s objemom 452 l ponúka možnosť sklopenia operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60. K dispozícii je aj dvojité dno s veľkým úložným priestorom na káble a kryciu roletku. S pohonom všetkých kolies potiahnete príves s hmotnosťou až 1 500 kg, s prednokolkou 750 kg.

Kóty s rozmermi:

  • Dĺžka: 4 690 mm
  • Šírka: 1 860 mm
  • Výška: 1 650 mm
  • Rázvor: 2 850 mm
  • Svetlá výška: 201 mm

 

Galéria fotiek na ďalšej strane

Článok končí na nasledujúcej strane
Strana 3 / 4





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.