Schopnosť učiť sa s MG HS Hybrid+
Schopnosť učiť sa s MG HS Hybrid+
Foto: Juraj Hrivnák
Aj vďaka 1,8 kWh batérii jazdí MG HS Hybrid+ na elektrický pohon oveľa viac, než by ste čakali. To znamená, že väčšinou jazdíte akoby na elektromobile. Z toho vyplýva tichá, plynulá jazda, okamžité reakcie na plyn a príjemný, okamžitý krútiaci moment. Pohonná jednotka si podľa potreby prepína medzi čisto elektrickým, paralelným a sériovým hybridným pohonom, takže spaľovací motor sa občas zobudí a brumká si pri 1 400 otáčkach, čím nabíja batériu, a potom sa znovu vypne. Jeho odhlučnenie je naozaj príkladne a často je ťažko povedať, či motor beží, alebo nie. Aj pri maximálnej akcelerácii sa ozýva naozaj iba minimálne. Za toto patrí MG pochvala. Systém samozrejme nie je dokonalý. Pri bežnom, aj mierne dynamickom štýle jazdy je zrýchlenie pekne plynulé, ale pri potrebe plnej akcelerácie už prichádza výkon vo fázach – najprv potiahne elektromotor a vo vyššej rýchlosti sa sériovo zaradí aj motor. Úprimne však musím povedať, že s výnimkou potreby predbiehania ma toto nijako neobmedzovalo.
Spotreba sa odvíja od toho, ako s autom jazdíte. Na krátkych trasách sa najmä v zime motor zohrieva a dobíja batériu, vtedy si vypýta viac. Stačí, aby ste išli 10 minút a spotreba klesne pod 7 l/100 km. Môj dlhodobý priemer po teste bol 6,1 l/100 km, najnižšia dosiahnutá spotreba (na okreskách) 5,5 l/100 km. Slušné čísla.
Vynikajúci podvozok
Úplne najviac ma však z celého auta tešil podvozok. Je naladený bravúrne a často som sa sám seba pýtal, ako je možné, že sa s takým častejšie nestretávam pri európskych autách. Kombinácia výborného odhlučnenia a extrémne dobrej práce tlmičov sa stará o doslova papučkovú jazdu. Podvozok vie všetky nerovnosti krásne zaobliť a do kabíny o nich vyšle iba minimálny akustický signál. Ostrejšie rany zhltne pekne na jeden raz a bez sekundárnych dotrasov. Žiadne rázy sa do karosérie neprenášajú. Ak by za to aj mohli mäkké silentbloky, tie by spôsobovali nepresnosti v ovládaní kolies, a tu žiadne nie sú. Auto navyše vôbec nie je vyslovene mäkké: smer mení ochotne, je príjemne agilné a nerozhojdá sa na sérii nerovností. Napriek vyššiemu posedu sa auto nehojdá ani zo strany na stranu. Úprimne ma podvozok a kvalita jazdy MG HS Hybrid+ posadili na zadok. Dávno som sa neviezol v takom pohodlnom aute, a to nezávisle od jeho cenovky. Do toho všetkého hrá aj pekný a kvalitne poskladaný interiér.
Zhrnutie
Za 35 790 v testovanej verzii Exlusive s vyššou výbavou (cena hybridnej verzie sa začína na 32 990 €, avšak iba s manuálnou klimatizáciou a bez vyhrievaných sedadiel) si MG HS Hybrid + ťažko hľadá konkurenta. Nepresviedča len cenou a výbavou, ale aj skutočne dobrou využiteľnosťou, zaujímavým hybridom a najmä vynikajúcim komfortom jazdy.
| TECHNICKÉ ÚDAJE | |||
| MG HS Hybrid+ Exclusive | |||
| Motor | Preplň. benzínový R4, 1 496 cm3 | ||
| Výkon | 105 kW (142 k) pri 5 500 ot./min. | ||
| Krútiaci moment | 230 Nm pri 4 000 ot./min. | ||
| Elektromotor | Synchrónny s perm. Magnetom | ||
| Výkon | 146 kW (198 k) | ||
| Systémový výkon | 165 kW (224 k) | ||
| Systémový kr. moment | 340 Nm | ||
| Pohon a podvozok: 2-stupňová multimódová prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 225/55 R19. | |||
| Batožinový priestor | 441/1 291 dm³ | ||
| Rozmery: 4 670 × 1 890 × 1 663 mm, rázvor 2 765 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 660/2 135 kg, objem nádrže 55 l. | |||
| Najvyššia rýchlosť | 190 km/h | ||
| Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 7,9 | ||
| Spotreba (WLTP) | 5,5 l/100 km | ||
| Emisie CO₂ | 126 | ||
| Cena/testované auto | 32 990 €/35 790 € | ||
| Konkurenti: | Renault Austral, Ford Kuga Peugeot 3008 | ||
Galéria fotiek na ďalšej strane
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.


















