Európa spoznáva prvý plug-in hybridný pick-up a jeho rekordný krútiaci moment. Stojí menej ako diesel

Priemysel sa mení, ale veľké mená zostávajú. Boli sme na slovenskej premiére prvého európskeho hybridného pick-upu s najvyšším krútiacim momentom (697 Nm).
Ford

Ford Pro, divízia úžitkových vozidiel automobilky Ford, nedávno oslávila šesť desaťročí existencie svojej ikonickej dodávky – modelu Transit. Toto významné jubileum však nebolo len spomienkou na minulosť, ale predovšetkým pohľadom do budúcnosti. Pri tejto príležitosti značka potvrdila úplné zavŕšenie elektrifikácie celej svojej modelovej palety ľahkých úžitkových vozidiel (LUV). Boli sme pri tom.

Transit ako neohrozená ikona

Ford Transit si svoju pozíciu na trhu vydobyl nielen dlhovekosťou, ale aj impozantnými predajnými číslami. S viac ako 13 miliónmi predaných kusov sa radí medzi najpredávanejšie dodávky na svete a svoju dominantnú pozíciu si udržiava aj na slovenskom trhuOd roku 2014 sa model vyrába už vo svojej štvrtej generácii. Práve tá aktuálna generácia je pre Ford zlomová, nielenže úspešne prerazila z Európy aj na severoamerický trh, ale priniesla aj plne elektrickú verziu. Na prelome rokov 2021 a 2022 bola spustená výroba Fordu E-Transit. Tento model na svoju dobu stanovil latku v segmente, keďže ponúkol výborné parametre dojazdu a nabíjania v porovnaní s priamymi konkurentmi.

Priemysel sa mení, ale veľké mená zostávajú. Boli sme na slovenskej premiére prvého európskeho hybridného pick-upu s najvyšším krútiacim momentom (697 Nm).

V reakcii na rastúce nároky zákazníkov na dojazd, priniesol Ford minulý rok variant s väčšou kapacitou akumulátora (s využiteľnou kapacitou 89 kWh). Hoci viac aktuálne ponúkajú len modely ako Peugeot E-Boxer, Ford strategicky ponechal v ponuke aj pôvodný menší akumulátor. Ten je ideálny najmä pre doručovacie spoločnosti operujúce výhradne v mestskom prostredí a ich blízkom okolí. Zaujímavým ukazovateľom úspechu je fakt, že už minulý rok tvoril podiel elektrického Transitu takmer 10 % z celkového predaja tohto modelu v USA.

Kompletná elektrifikácia od Courieru po Custom

Zámer Ford Pro elektrifikovať celé portfólio sa neobmedzil len na legendárny Transit. Tento trend zasiahol aj menšie modely v rodine:

  • Transit Custom: Stredná dodávka je dostupná v plne elektrickej verzii (EV) aj ako plug-in hybrid (PHEV).

  • Transit/Tourneo Connect: Aktuálnu generáciu vyrába pre Ford koncern Volkswagen a ide o príbuzný model Caddy. Hoci Connect zatiaľ neponúka čisto elektrickú verziu, jeho plug-in hybridný variant je vybavený jednosmerným (DC) nabíjaním a poskytuje čisto elektrický dojazd vyše 100 kilometrov. Vďaka tomu dokáže najmä v mestskom režime reálne fungovať ako elektromobil.

  • E-Transit Courier: Najmenší zástupca, ktorý opäť pochádza z vlastného vývoja, ponúka techniku známu z modelu Puma Gen-E. Kľúčovým lákadlom je bezkonkurenčná cenovka podliezajúca hranicu 20-tisíc eur bez DPH, čím sa dostáva do cenovej parity s porovnateľnými variantmi so spaľovacím motorom.

    Priemysel sa mení, ale veľké mená zostávajú. Boli sme na slovenskej premiére prvého európskeho hybridného pick-upu s najvyšším krútiacim momentom (697 Nm).

Príchod Rangera PHEV

Popri masívnej elektrifikácii dodávok dorazila táto technológia aj do segmentu veľkých pick-upov. Najnovší vrchol ponuky je Ford Ranger PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), ktorý prichádza po nedávnej premiére šesťvalcového dieselového motoruTento model prichádza na európsky trh ako prvý hybridný pick-up v Európe, čím Ranger, ktorý je deväť rokov po sebe najpredávanejším pick-upom v Európe , potvrdzuje svoju úlohu priekopníka.

Pohon nového Rangeru PHEV zabezpečuje 2,3-litrový benzínový motor v spolupráci s elektromotorom. Systémový výkon dosahuje kombinovaných 207 kW (281 k) a krútiaci moment neuveriteľných 697 Nm. Tieto parametre z neho robia najvýkonnejšiu verziu v rámci modelového radu Ford Ranger. Pritom zostala zachovaná kľúčová ťažná kapacita 3 500 kg.

Priemysel sa mení, ale veľké mená zostávajú. Boli sme na slovenskej premiére prvého európskeho hybridného pick-upu s najvyšším krútiacim momentom (697 Nm).

Elektrický dojazd je stanovený na 43 kilometrov podľa cyklu WLTP. Kampaň, ktorú vytvorila agentúra Wieden+Kennedy London s názvom „Viac energie. Pre každý prípad.“ („More Power. Just in Case.“) zosobňuje túto obrovskú silu. Jej cieľom je rozbiť predsudky o výkonnostných schopnostiach hybridov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa 1920vfx (@1920.vfx)

Reklamný spot, režírovaný Timom Godsallom, hravo oslavuje stav „nadmernej pripravenosti“. Zatiaľ čo narácia sa pohráva s epickými až absurdnými scenármi (ako napríklad ťahanie UFO v hangári pripomínajúcom Oblasť 51 ), vizuály ukazujú, ako Ranger zvláda všetko od náročného terénu až po zdanlivo neprekonateľné výzvy.

Ranger ako mobilná elektrocentrála

Jednou z najpraktickejších inovácií je funkcia V2L (Vehicle-to-Load), ktorá mení Ranger na prenosnú elektrocentrálu. Táto funkcia umožňuje exportovať elektrickú energiu na napájanie takmer akéhokoľvek elektrického náradia. K dispozícii sú zásuvky s výkonom 2,3 kW (10 A) alebo 6,9 kW (30 A), pričom na jeden výstup dokáže poskytnúť maximálny výkon 3,45 kW.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!