Elektromobil od Xiaomi: Z tohto majú strach automobilky v Európe

Európsky trh s elektromobilmi je už dnes mimoriadne preplnený. Elektromobil od Xiaomi chce napriek tomu zamiešať kartami.

V Európe už dnes bojujú o priazeň motoristov značky ako Tesla či BYD spolu s tradičnými automobilkami. Pribudne aj elektromobil od Xiaomi. Spoločnosť sa konkurencie zjavne neobáva a potvrdila, že svoje prvé elektromobily prinesie do Európy v roku 2027.

Ešte pred dvoma rokmi bola automobilová divízia Xiaomi len odvážnym plánom. Dnes už ide o plnohodnotného výrobcu so silnou základňou priaznivcov v Číne. Prvé dva modely – elegantný sedan SU7 a SUV YU7 – zožali pozitívne recenzie a obrovský záujem. Niektorí zákazníci doma v Číne čakajú na dodanie aj viac než rok.

Popularita Xiaomi sa odráža aj na predajných číslach. V druhom štvrťroku 2025 odovzdala spoločnosť zákazníkom 81 302 vozidiel, pričom za prvý polrok predala spolu 157 000 elektromobilov.

Elektromobil od Xiaomi smeruje do Európy

Šéf Xiaomi Lu Weibing potvrdil, že prvým zahraničným trhom pre elektromobil od Xiaomi bude práve Európa. Do roku 2027 tu chce značka konkurovať tým najväčším. Hoci zatiaľ nie je oficiálne potvrdené, ktoré modely prídu, očakáva sa, že pôjde o SU7 aj YU7.

Xiaomi zároveň pripravuje tretí model, označovaný zatiaľ ako YU9. Bude to veľké SUV s hybridným pohonom, ktorý skombinuje benzínový motor a dva elektromotory.

Aby bol vstup na európsky trh so silnou konkurenciou úspechom, Xiaomi už zriadilo vlastné výskumno-vývojové centrum a aktívne naberá odborníkov z tradičných automobiliek. Kľúčovou postavou sa stal Rudolf Dittrich, bývalý špecialista BMW. Práve vďaka tomu dokázal zjavne osloviť aj ďalších exzamestnancov BMW, ktorí sa medzičasom tiež pridali do tímu Xiaomi.

Dobrá správa pre európskych zákazníkov

Vyššie uvedené kroky jasne naznačujú, že Xiaomi chce prispôsobiť svoje elektromobily európskym cestám aj zákazníckym preferenciám. Automobilový priemysel je však finančne výrazne nákladnejší ako  výroba smartfónov. Automobilová divízia Xiaomi vykázala za posledný štvrťrok stratu v prepočte približne 35 miliónov eur. Spoluzakladateľ firmy Lei Jun je napriek tomu optimistický. Očakáva, že už v druhej polovici roku 2025 sa ich automobilové aktivity stanú ziskovými vďaka postupnému nábehu na väčšie objemy výroby.

Príchod Xiaomi na európsky trh bude znamenať viac konkurencie, a teda aj viac inovácií a priaznivejšie ceny pre motoristov. Pre etablované značky je to jasný signál, že od roku 2027 budú musieť čeliť novému a odhodlanému hráčovi.

Na európske cesty sa chystá ďalší silný konkurent, pričom elektromobil od Xiaomi (či už SUV alebo sedan) by mohol byť lákadlom pre mnohých.

Zdroj: arenaev.com