Rebríček spoľahlivosti podľa opráv: Tieto autá navštevovali servis v roku 2024 najčastejšie

Pozrite si, ktoré automobilky museli v roku 2024 najčastejšie opravovať svoje vozidlá podľa štatistík NHTSA. Sú medzi nimi aj stálice spoľahlivosti.

Vydané  Text: 

Nie každá návšteva servisu znamená, že ste niečo zanedbali. Niekedy vás tam pošle samotná automobilka. V Spojených štátoch sa v roku 2024 opäť zbierali dáta o spoľahlivosti vozidiel z pohľadu tzv. „zvolávacích akcií“. Tie nastanú, keď výrobca musí spätne opraviť chyby, ktoré sa objavili až po uvedení auta do predaja. A výsledky nie sú pre niektoré značky vôbec lichotivé. Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) zverejnil prehľad značiek, ktoré museli najčastejšie „ťahať“ svoje vozidlá späť do servisu. Reč je o miliónoch áut. A hoci nejde len o vážne poruchy, nie je to najlepšia vizitka pre daných výrobcov.

Ford: Kráľ zvolávacích akcií (nechcene)

Ford obsadil nelichotivé prvé miesto. Americký gigant musel v roku 2024 riešiť 66 zvolávacích akcií. Ak by ste tipovali, že to súvisí s množstvom predaných vozidiel, nemýlite sa, ale problémov bolo aj tak dosť: celkovo sa týkali 4 776 770 áut. To je číslo, ktoré neprehliadnete.

Honda: Nečakaný hosť v rebríčku

Druhá priečka patrí Honde – značke, ktorú si mnohí spájajú s legendárnou japonskou spoľahlivosťou. V USA však musela počas roka 2024 vyriešiť 18 zvolávacích akcií. Zasiahnutých bolo 3 790 106 vozidiel. Nejde teda o drobnosti, ale o poriadnu výzvu pre značku, ktorá si na bezproblémovosti zakladá.

Pozrite si, ktoré automobilky museli v roku 2024 najčastejšie opravovať svoje vozidlá podľa štatistík NHTSA. Sú medzi nimi aj stálice spoľahlivosti.

Stellantis: Veľké meno, veľké čísla

Koncern Stellantis, ktorý združuje značky ako Jeep, Chrysler, Fiat či Dodge, musel v Spojených štátoch riešiť až 71 rôznych zvolávacích akcií. Týkali sa 3 770 854 automobilov. Ide o mix technických nedostatkov naprieč portfóliom, čo naznačuje, že problémy sú rozšírenejšie vo viacerých značkách.

BMW: Luxusné, no nie bezchybné

Prémiový status neznamená imunitu. BMW muselo v USA počas sledovaného obdobia zvolať do servisu 1 832 968 áut v rámci 36 akcií. Aj keď počet nie je taký vysoký ako u Fordu či Hondy, stále ide o výrazné číslo.

General Motors: Výrazná značka na domácej pôde

Hoci v Európe už GM nehrá hlavnú rolu, v Amerike je stále silným hráčom. V roku 2024 mal koncern na konte 32 zvolávacích akcií, ktoré sa týkali 1 401 427 vozidiel. GM sa tak ocitol v strede poľa – nie je to žiadna katastrofa, no ani dôvod na oslavy.

Pozrite si, ktoré automobilky museli v roku 2024 najčastejšie opravovať svoje vozidlá podľa štatistík NHTSA. Sú medzi nimi aj stálice spoľahlivosti.

Toyota: Spoľahlivosť má aj výnimky

Toyota si svoju povesť najspoľahlivejšej značky buduje desaťročia, no aj jej sa občas niečo „pritrafí“. V roku 2024 evidovala v USA 16 zvolávacích akcií, ktoré sa dotkli 1 221 666 áut. Stále ide o relatívne priaznivý výsledok vzhľadom na počet vozidiel na trhu.

Hyundai a Kia: Kórejské duo s vlastnými výzvami

Na záver tu máme kórejských zástupcov. Kia musela spätne riešiť 1 053 441 áut v rámci 23 akcií, Hyundai dokonca 1 220 498 vozidiel cez 19 akcií. Značky sa síce snažia problémy aktívne riešiť, ale čísla ukazujú, že aj u nich je ešte čo dolaďovať.

Všetky tieto údaje pochádzajú zo štatistiky NHTSA za rok 2024. Zvolávacie akcie pritom nemusia znamenať, že sa vozidlá rozsypávajú na cestách – často ide o preventívne zásahy, aby predišli možným poškodeniam. To len dokazuje, že značky sa snažia napraviť nedostatky ešte skôr, ako by ste na ne prišli sami. Ak vlastníte niektorý z modelov týchto značiek, je dobré sledovať správy výrobcu a výzvy na opravy. Včasná návšteva servisu môže zabrániť vážnejšiemu problému – a ušetriť vám starosti aj peniaze.

Koniec kontrol STK: Zaplatíte 7 eur, potvrdenie dajú každému