Aktualita
Alfa Romeo končí s benzínovými modelmi Giulia a Stelvio. Čo bude ďalej?
Talianska automobilka Alfa Romeo oficiálne oznámila ukončenie výroby Giulie a Stelvia. Boli to dva ikonické modely ako pre zákazníkov, tak aj pre automobilku. Giulia debutovala v roku 2015 a o rok neskôr prišiel väčší brat Stelvio. Boli oceňované pre svoj dizajn a výkon, ktoré však už došli do cieľa. Alfa Romeo nedávno informovala svojich predajcov prostredníctvom e-mailu, že objednávky na verzie s benzínovým motorom týchto dvoch modelov (Quadrifoglio a Veloce) budú čoskoro uzavreté. Harmonogram ukončenia je stanovený na nasledujúcom screenshote z e-mailu (31. marec, 30. apríl a 31. máj).
Je to definitívny koniec týchto dvoch modelov? Áno aj nie. Áno z dôvodu, že sa končí predaj modelov s benzínovými motormi. Avšak v predaji ostanú ešte na nejaký čas verzie s naftovým motorom. Po spomínaných dátumoch si zákazník kúpi model Giulia a Stelvio výhradne len s naftovým motorom. Ten má objem 2,2 l , výkon 210 koní a 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF 8HP50. Ani podľa vyjadrení z prostredia automobilky to vraj nie je úplný koniec, len sa „uvoľňuje“ miesto pre nové generácie, ktoré sľubujú niekoľko veľkých zmien.
Santo Ficili, generálny riaditeľ automobiliek Alfa Romeo a Maserati na svojom LinkedIn profile poodhalil, že obe generácie modelov Giulia a Stelvio budú postavené na novej platforme STLA Large koncernu Stellantis. Čiže budú ponúkané ako hybridné a plne elektrické verzie. Podľa dostupných informácii by sa mala nová generácia modelu Stelvio predstaviť už 24.júna 2025 (na 115. výročie automobilky), ktoré príde do predaja v roku 2026. Neskôr bude nasledovať aj nová Giulia.
Zdroje: Mopar Insiders, novinky.cz

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk