Novinka
Takto vyzerá Kia EV4: Dve karosárske verzie, dva rozdielne nárazníky
Viac ako rok po predstavení konceptu Kia EV4 sa na svetlo sveta dostáva jeho sériová verzia. Netradične tvarovaný elektromobil bude dostupný ako hatchback aj sedan, pričom oba modely prinášajú jedinečné dizajnové prvky. Na rozdiel od konceptu sa verzia určená na výrobu dočkala klasických bočných spätných zrkadiel namiesto kamier a výsuvných kľučiek dverí. Interiér však zostáva zahalený rúškom tajomstva – na jeho oficiálne odhalenie si ešte chvíľu počkáme.
Dve verzie, dva rozdielne predné nárazníky
Kia EV4 bude k dispozícii v dvoch karosárskych prevedeniach: hatchback a sedan. Obe verzie sa predstavili v športovej výbave GT-Line s 19-palcovými kolesami, no majú odlišne tvarované predné nárazníky. Sedan so svojou klesajúcou líniou strechy môže na prvý pohľad pôsobiť ako liftback, no zadná časť prezrádza, že má klasicky oddelený kufor. Zaujímavosťou je aj dlhý zadný previs, ktorý je netypický pre elektromobily na vyhradenej EV platforme.
Oba modely zdieľajú vertikálne LED svetlá vpredu aj vzadu, čo je trend, ktorý sa v poslednej dobe čoraz viac presadzuje v automobilovom dizajne. Hatchback pôsobí futuristicky, zatiaľ čo sedan si zaslúži označenie odvážny a netradičný. Jedno je však isté – Kia EV4 nechcela v portfóliu ďalší bežný crossover či SUV.
Kia EV4 sa svetu oficiálne predstaví 24. februára 2025 na podujatí „Kia EV Day 2025“ v španielskej Tarragone. Technické špecifikácie budú oznámené o tri dni neskôr – 27. februára. S Kia EV4 sa však nepredstaví iba tento model – značka zároveň prinesie aj dostupnejší elektromobil Kia EV2, ktorý má osloviť širšie masy zákazníkov.
Bude reagovať aj Hyundai?
Keďže Hyundai a Kia úzko spolupracujú pri vývoji elektromobilov, je celkom možné, že Hyundai čoskoro predstaví svojho konkurenta k EV4. Najpravdepodobnejším kandidátom by mohol byť Ioniq 4, hoci oficiálne informácie o tomto modeli zatiaľ neexistujú.

Eva Bednáriková
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!