Zaujímavosť
Limuzína, ktorá chránila prezidenta Billa Clintona, nemieri do múzea, ale na aukciu. Tisíc najazdených kilometrov znie slušne, nie?
Všetky historické autá nemusia končiť v múzeách. Niektoré áno, ale iné sa občas objavia na aukciách a hľadajú nových majiteľov. Presne to je prípad obrneného Cadillacu Fleetwood Brougham z roku 1996, ktorý kedysi vozil samotného prezidenta Billa Clintona. Ak máte niekoľko miliónov navyše a garáž dostatočne veľkú (hlavne dlhú) na špeciálne vozidlo s hviezdnou minulosťou, možno ste práve našli svojho favorita.
Tento model nie je len tak hocijaké vozidlo – hovoríme o jednom z troch obrnených Cadillacov vyrobených špeciálne pre Clintona v roku jeho inaugurácie. Áno, presne to auto, v ktorom sa vozil počas svojho mandátu, teraz čaká na nového majiteľa. Jeho veľký deň príde 18. januára, keď sa bude dražiť na aukcii Mecum Kissimmee.
Auto disponuje všetkým, čo by ste od prezidentskej limuzíny očakávali – a ešte niečo navyše. Má vyššiu strechu (+5 cm), nepriestrelné dvere hrubšie než kniha zákonov, protipožiarny systém, run-flat pneumatiky a špecifickú bezpečnostnú výbavu. Poháňa ho motor Chevrolet Big-Block V8 s výkonom 450 koní, takže nejde len o luxus, ale aj o slušný výkon. A hádajte čo? Na tachometri má len 1 000 kilometrov! To znamená, že je takmer ako nový – no, aspoň v rámci prezidentských štandardov.
Kúsok histórie s tajomným nádychom
Z troch špeciálnych vozidiel, ktoré boli vyrobené pre Clintona, už jeden Cadillac odpočíva v múzeu, druhý je zahalený rúškom tajomstva (možno ho ukrývajú niekde v trezore CIA), a tento tretí? Ten sa teraz dostane do rúk šťastného záujemcu. Cena takéhoto exkluzívneho kúsku? Americká vláda vtedy zaplatila za tieto limuzíny okolo 6 miliónov dolárov. Aukčná cena? Nuž, to sa dozvieme už čoskoro. Ale za symbol moci, histórie a… trochu štýlu si treba určite priplatiť.
Európske elektromobily v ohrození: Batériový líder vyhlásil bankrot, Ázia má voľné ruky
Zdroje: Mecum Kissimmee

Eva Bednáriková
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!