Mazda MX-5 bez dvojlitrového motora? V Európe čoskoro realita

Pre záujemcov sú na skladoch posledné kusy modelu Mazda MX-5 poháňané väčším štvorvalcovým agregátom.

Vydané  Text: 

Ďalší poctivý 4-valcový motor s objemom 2,0 litra a výkonom 184 koní končí. Teda aspoň v Európe. Hovoríme o obľúbenom malom športovom roadsteri Mazda MX-5. Je totiž cenovo dostupný a za volantom ponúka kopec zábavy. Hlavnými prednosťami MX-5 je nízka hmotnosť a skvelá ovládateľnosť. Keď sa k tomu pridal dvojlitrový motor, bol to pravý pôžitok z jazdy. To je však už minulosť. Aktuálna 4. generácia ostane v ponuke už len s menším a menej výkonným agregátom s objemom 1,5 litra.

Túto informáciu pre portál Motor1 potvrdila Markéta Kuklová, manažérka pre vzťahy s verejnosťou a podujatia: „Mazda prestane vyrábať v Európe model MX-5 s motorom 2.0, zatiaľ čo variant s motorom 1.5 bude aj naďalej dostupný. Toto rozhodnutie je v súlade so záväzkom spoločnosti Mazda dodávať vozidlá, ktoré spĺňajú potreby trhu a emisné predpisy a zároveň zachovávajú radosť z jazdy“.

mazda_mx-5

Výnimka existuje

Hoci oficiálne informácie hovoria o tom, že v Európe dvojliter končí, jedna krajina má stále výnimku. Ide o Spojené kráľovstvo. V podstate vďaka tomu, že táto krajina už nie je od roku 2020 členom EÚ, si môžu domáci zákazníci naďalej kúpiť aj väčší štvorvalec.

mazda_mx-5

Táto správa samozrejme neznamená, že dnes malý roadster s dvojlitrom nekúpite. Mazda potvrdila, že v skladoch má ešte niekoľko voľných kusov, takže ak po tejto verzii túžite, neváhajte. V ponuke potom ostane už len jedna-päťka s výkonom 132 koní a krútiacim momentom 155 Nm. Je pravdepodobné, že motor 2,0 l sa na starom kontinente už neobjaví. Nasledujúca generácia má byť podľa dostupných informácii elektrifikovaná.





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid.  Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 aj výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy.  Jedného pekného aprílového dňa 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk