AKTUALITA
Poznáme technické detaily prvej elektrickej Alfy Romeo Junior Veloce! Prekvapí vás
Pôvodne to malo byť Milano, ale v spore s talianskou vládou automobilka ustúpila a auto premenovala na Junior. Tým ale „zmeny päť minút po dvanástej nekončili“.
Vrcholný model Junior Veloce mal mať pôvodne 240 koní, presnejšie povedané elektromotor z Abarthu 600e Scorpionissima s týmito parametrami. Lenže ani táto informácia dlho nevydržala. V druhej polovici júna si to automobilka rozmyslela a oznámila, že najrýchlejšia nová Alfa má nakoniec 280 koní.
Taliani tým chceli zjednotiť výkony Junioru s modelmi Giulia a Stelvio s dodatkom Veloce, aj keď staršie autá sú samozrejme poháňané benzínovým dvojlitrom. Chýbali nám však ďalšie dôležité technické dáta, to však Alfa Romeo v tejto chvíli napravila.
Mechanické LSD
Novinka pridáva k uvedenému výkonu maximálny krútiaci moment 345 Nm, jednostupňovú redukčnú prevodovku a mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen. Pri pohotovostnej hmotnosti 1590 kg to kompaktnému crossover stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť je podľa Alfy „viac ako 200 kilometrov za hodinu“.
Pohonnú jednotku zásobuje akumulátor s celkovou kapacitou 54 kilowatthodín, využiteľných z toho je 50,8 kWh. Podľa výrobcu to stačí na dojazd podľa metodiky WLTP 410 kilometrov. Junior Veloce zvládne maximálny nabíjací výkon 100 kW, čo nie je veľa. Ale Taliani k tomu dodávajú, že z 10 na 80 percent batériu nabijete za „menej ako 30 minút“. Samozrejme na nabíjačke typu DC a pri ideálnych podmienkach.
Okrem spomínaného diferenciálu odvodeného z rozvodovky v Alfe Romeo 147 Q2 konštruktéri upravili tiež podvozok. V porovnaní so bežným Juniorom ho má Veloce znížený o 25 mm. A pribudlo rýchlejšie riadenie (14,6:1), na mieru šité tlmiče s hydraulickými dorazmi, stabilizátory s väčším priemerom a 380-milimetrové predné brzdy so štvorpiestikovými jednodielnymi strmeňmi. Tie sa spolu s pneumatikami postarali o schopnosť zastaviť zo stovky na nulu (s preťažením 1,12 G) na vzdialenosti 33 metrov.
Novinka stojí na 20-palcových hliníkových diskoch a – mimochodom – keď hovoríme o crossoveri, možno by sme mohli napísať aj „atypický hatchback“. Junior Veloce je totiž len o 25 milimetrov vyšší v porovnaní s Alfou Romeo Giulia! Oproti nej však má jednoduchšie zavesenie. Vpredu pracuje klasický McPherson a vzadu nájdete obyčajné vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou.
Aby sme nezabudli na praktickú stránku auta, dizajnéri s konštruktérmi mu nadelili batožinový priestor so základným objemom 400 litrov. Vo výbave potom nechýba kamerový systém s 360-stupňovým obrazovým výstupom či čiastočne autonómne parkovanie.
- Alfa Romeo Junior