Aktualita

Lego rozširuje ponuku o klasické Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole

Zážitkom za volantom sa toto Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole síce nevyrovná, ale môžete si ho vystaviť v obývačke.

Začiatkom mesiaca sme vám predstavili pár legendárnych áut z Lega, a ak vás zaujali, máme pre vás ďalšie dobré správy. Dánsky výrobca totiž uviedol na trh ďalší známy stroj, Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole.

Model Countach sa vyrábal v rokoch 1974 až 1990 a samozrejme to nebola žiadna masovka. Taliani v priebehu 26 rokov vyrobili len 2042 áut. Jeho dizajn navrhlo štúdio Bertone, presnejšie povedané dizajnér Marcello Gandini. Tento génius je zodpovedný okrem iného za Bugatti EB110, Lanciu Stratos i Lamborghini Miura.

Najviac kusov automobilka predala v rokoch 1985 až 1990, išlo o 676 kusov. Práve z roku 1985 pochádza tiež biela LP 5000 Quattrovalvole, ktorú si vybrala známa dánska firma.

Countach rozobraný na viac ako 1500 kusov

Predaj stavebnice začina 4. júla, ale registrovaní zákazníci si môžu túto novinku objednať na oficiálnej stránke Lega už od 1. júla. Samotný model patriaci do série Lego Icons má dĺžku 34 cm, výšku 9 cm a stavebnica bude dostupná pod číselným označením 10337. Balenie obsahu 1506 dielikov, pričom stavebnica je oficiálne určená pre „deti“ 18+. Cena? Oficiálne bude stáť 179,99 eura. Lamborghini nechýbajú ani pohyblivé časti, napríklad volant, kolesá, kapota, zadný kryt motora a samozrejme ikonické krídlové dvere.

Zdroje:  Lego





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk