Nový model

Mitsubishi spustilo predaj Coltu, využíva techniku z Renaultu Clio. Zverejňujeme slovenský cenník

Značka Mitsubishi na slovenský trh uviedla novú generáciu modelu Colt.

Ide o takzvaný rebadging Renaultu Clio, obchodná ponuka ale môže byť pre zákazníkov motivujúca.
Vydané  Text: 

Zastúpenie automobilky Mitsubishi na Slovensku oficiálne spustilo predaj novej generácie mestského hatchbacku Colt.

Automobil, ktorý má základ v Renaulte Clio, je v skutočnosti dielom aliancie automobiliek a nesie v sebe početné technológie japonskej automobilky s tromi diamantmi v logu.

Mitsubishi Colt bol v minulosti praktickým automobilom nielen do mesta, hoci jeho kompaktné rozmery ho predurčovali predovšetkým do urbanizovaného prostredia. Nová generácia stále patrí medzi kompaktné automobily, ale s celkovou dĺžkou 4 053 mm a šírkou karosérie 1 798 mm dokáže ponúknuť solídny vnútorný priestor. Zachováva si pritom veľmi dobrý priemer otáčania iba 10,4 metra.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Navyše, objem batožinového priestoru dosahuje až 391 litrov, čo je iba o štyri litre menej ako o číslo väčší hatchback Hyundai i30.

Päťmiestny Mitsubishi Colt v novej generácii

Biely Colt v popredí je predstaviteľ 6. generácie modelu

Inzercia

Inzercia

Inzercia

 

Zatiaľ čo Renault Clio podľa aktuálneho cenníka začína na cene 14 800 €, Colt v cenníku figuruje od 15 900 €. Ponuka základnej výbavy je podľa cenníka takmer totožná, Colt má však vo výbave Inform o palec menšie disky kolies (15″), slabší motor (49 kW/67 koní) a nemá v cene oranžovú metalízu, ale biely lak.

Zatiaľ čo základná výbava obsahuje oceľové disky s pekným dizajnom krytov, od výbavy INVITE+ už Colt stojí na zliatinových 16″ diskoch

Colt je v predaji ako hybrid a vo verziách s benzínovými motormi 1.0 MPI a 1.0 MPI-T. Prvý MPI je atmosférický, druhý MPI-T je preplňovaný turbom. Zatiaľ čo verzia bez turba dokáže vygenerovať maximálny výkon 49 kW (67 k), preplňovaná verzia už 67 kW (91 k) – teda rovnako ako TCe 90 v Cliu. Podstatnejší je však rozdiel v krútiacom momente týchto dvoch motorov, 95 a 160 Nm majú vplyv na dynamiku vozidla už v nízkych rýchlostiach.

Hybrid si z kufra odkrojil až štvrtinu objemu, k dispozícii je tak 301 litrov namiesto 391.

Z obchodného hľadiska bude zaujímavý najmä variant 1.6 Hybrid s cenovkou začínajúcou na 23 200 €. Toto pohonné ústrojenstvo pozostáva z benzínového štvorvalcového motora s objemom 1,6 litra, ktorý je podporovaný elektrickým motorom. Hybridný Colt tak dokáže pri rozjazdoch preferovať elektrický pohon a tiež podporovať ten benzínový pri vyšších rýchlostiach, aby kompenzoval potenciálny nedostatok výkonu na diaľnici.

Fotografia z prezentácie technických vlastností hybridného systému v Mitsubishi Colt

Kombinovaná spotreba hybridného Coltu je podľa metodiky WLTP 4,2-4,3 l/100 km, teda práve toľko, čo pri benzínových verziách, avšak pre potreby uloženia akumulátora bol zmenšený batožinový priestor na 301 litrov. Keď si zákazník vyberie hybrid, dostane k nemu automatickú prevodovku.

Silným argumentom v prospech kúpy Mitsubishi Colt má byť program Záruka kvality. Na nové vozidlo je záruka 5 rokov/100 000 km, 5 rokov alebo 100 000 km záruka na originálne príslušenstvo Mitsubishi, 8 rokov alebo 160 000 km záruka na batériu pohonu vrátane zaručenej kapacity minimálne 63%, 12 rokov záruka proti prehrdzaveniu karosérie, 15 rokov Mitsubishi Asistenčná služba a kontrola stavu vozidla zadarmo. Navyše Mitsubishi založilo program pre majiteľov starších vozidiel so zľavou na originálne náhradné diely podľa veku vozidla.

Slovenské cenníky Mitsubishi Colt:





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »