NOVÝ MODEL

Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii

Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.

Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.
Vydané  Text: 

Renault Master je nepochybne legendou a pre veľkú časť firemných zákazníkov synonymom úžitkového vozidla so všestrannými schopnosťami. Vyrába sa už 43 rokov a doteraz z montážnej linky v Batilly vzišli až 3 milióny exemplárov.

Od prvej generácie sa Master skutočne dramaticky zmenil, hoci vždy patril k akýmsi avantgardnejším modelom vo svojom segmente. Dodávkový automobil alebo van väčšej strednej veľkosti bol už v prvej generácii (1980-1997) nezvyčajne štýlový, napríklad okrúhlymi kľučkami dverí pripomínajúce tie vo Fiat Ritmo/Strada. Prvá generácia Mastera sa vyrábala skoro neuveriteľných 17 rokov, aby ju v roku 1997 nahradila druhá generácia – a tá sa stala rovnako ikonickou a stala sa neoddeliteľnou súčasťou našich ciest po dlhé roky. Tá sa vyrábala až do roku 2010 a fakticky bola identická s Opel Movano. Doteraz predávaná tretia generácia (od roku 2010) prišla jednak s nápadnejším vysokým dizajnom predných svetlometov, tak s dobrými obchodnými ponukami u predajcov, ale vyslovene štýlové či supermoderné auto to už nebolo.

To sa mení teraz, Master sa vracia na pozíciu najštýlovejšej dodávky a pridáva pozoruhodnú technologickú výbavu – ponúka až 20 asistenčných systémov, Full LED svetlomety či multimediálny infotainment OpenR Link s 10-palcovým displejom.

Nový Renault Master s nápadnými prednými svetlometmi

To, čo na prvý pohľad zaujme ako prvé, je nový tvar svetlometov. Prísne tvarované svetlá evokujúce písmeno C využívajú LED techniku a spoločne s nárazníkom majú za cieľ dodávať vozidlu „impozantný“ imidž.

Inzercia


Vôbec dizajn prednej časti obsahuje v porovnaní s predchodcom početné vylepšenia, ktoré majú funkčný účel: zlepiť aerodynamiku vozidla bez ohľadu na typ pohonu. Tento dizajnový balíček výrobca nazýva Aerovan design. Scx nového Mastera je o viac ako 20% nižšie ako u predchádzajúcej generácie a všetkých súčasných konkurentov. Pomohli tomu aj tie najmenšie detaily: kapota je kratšia, čelné sklo je posunuté viac dopredu a sklonené, bočné zrkadlá, kanály pre prívod vzduchu v nárazníku a sklon strechy boli zefektívnené a zadok je užší. Lepšia aerodynamika zlepšila aj akustický komfort v kabíne.

Vzhľadom na to, že vozidlo je príliš veľké pre aerodynamický tunel, ktorý Renault obvykle používa, boli v Saint-Cyr vykonané vývojové štúdie aerodynamiky na modeloch v mierke 83 %. Vozidlá v skutočnej veľkosti potom boli testované v tuneli postavenom na hodnotenie aerodynamiky lietadiel.

Všetky tieto práce viedli k reálnemu zlepšeniu účinnosti. Emisie CO2 úplne nového Mastera sú o podstatných 39 g/km nižšie a teraz sa pohybujú pod hranicou 200 g/km. Jeho pozoruhodná aerodynamika taktiež výrazne znižuje spotrebu elektrických verzií s 20% zlepšením oproti súčasnému modelu Master.

Vskutku pôsobivé sú priestorové pomery vo vozidle: v kabíne okolo vodiča a spolujazdca sú odkladacie priestory s celkovým objemom až 135 litrov a nákladný priestor sa v závislosti od verzie modelu Master pohybuje v rozpätí 11 až 22 kubických metrov. V predaji bude až 20 verzií karosérie priamo z výrobného závodu.

Kratší rázvor a prepracovaná predná náprava zaisťujú nebývalú manévrovateľnosť, vrátane vynikajúceho priemeru otáčania kratšieho o 1,5 metra. Zákazníci si dokonca môžu vybrať verziu L3 pre jazdu v meste (L2 je základné vozidlo, L3 je k dispozícii s pohonom predných aj zadných kolies a L4 má pohon zadných kolies).

Nová platforma ponúkajúca rôzne druhy pohonných jednotiek pokrýva všetky potreby so vznetovými motormi Blue dCi s výkonom 105 až 170 k (výrazne znižujúce emisie CO2 a spotrebu), elektromotormi s výkonom 96 alebo 105 kW s batériami s kapacitou 40 alebo 87 kWh zaisťujúcimi dojazd viac km podľa WLTP, a navyše bude v predaji aj verzia na vodík. Nová je tiež 9-stupňová prevodovka pre väčší komfort.

Za zmienku stoja tiež možnosti nabíjania z vozidla do siete (V2G) a z vozidla do nákladného priestoru (V2L) v elektrických verziách, a to priamo z batérie alebo prostredníctvom zásuviek v kabíne alebo nákladnom priestore pre napájanie zariadenia.

Nový Renault Master bude v predaji od jari 2024.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.