NOVÝ MODEL

Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii

Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.

Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.
Vydané  Text: 

Renault Master je nepochybne legendou a pre veľkú časť firemných zákazníkov synonymom úžitkového vozidla so všestrannými schopnosťami. Vyrába sa už 43 rokov a doteraz z montážnej linky v Batilly vzišli až 3 milióny exemplárov.

Od prvej generácie sa Master skutočne dramaticky zmenil, hoci vždy patril k akýmsi avantgardnejším modelom vo svojom segmente. Dodávkový automobil alebo van väčšej strednej veľkosti bol už v prvej generácii (1980-1997) nezvyčajne štýlový, napríklad okrúhlymi kľučkami dverí pripomínajúce tie vo Fiat Ritmo/Strada. Prvá generácia Mastera sa vyrábala skoro neuveriteľných 17 rokov, aby ju v roku 1997 nahradila druhá generácia – a tá sa stala rovnako ikonickou a stala sa neoddeliteľnou súčasťou našich ciest po dlhé roky. Tá sa vyrábala až do roku 2010 a fakticky bola identická s Opel Movano. Doteraz predávaná tretia generácia (od roku 2010) prišla jednak s nápadnejším vysokým dizajnom predných svetlometov, tak s dobrými obchodnými ponukami u predajcov, ale vyslovene štýlové či supermoderné auto to už nebolo.

To sa mení teraz, Master sa vracia na pozíciu najštýlovejšej dodávky a pridáva pozoruhodnú technologickú výbavu – ponúka až 20 asistenčných systémov, Full LED svetlomety či multimediálny infotainment OpenR Link s 10-palcovým displejom.

Nový Renault Master s nápadnými prednými svetlometmi

To, čo na prvý pohľad zaujme ako prvé, je nový tvar svetlometov. Prísne tvarované svetlá evokujúce písmeno C využívajú LED techniku a spoločne s nárazníkom majú za cieľ dodávať vozidlu „impozantný“ imidž.

Vôbec dizajn prednej časti obsahuje v porovnaní s predchodcom početné vylepšenia, ktoré majú funkčný účel: zlepiť aerodynamiku vozidla bez ohľadu na typ pohonu. Tento dizajnový balíček výrobca nazýva Aerovan design. Scx nového Mastera je o viac ako 20% nižšie ako u predchádzajúcej generácie a všetkých súčasných konkurentov. Pomohli tomu aj tie najmenšie detaily: kapota je kratšia, čelné sklo je posunuté viac dopredu a sklonené, bočné zrkadlá, kanály pre prívod vzduchu v nárazníku a sklon strechy boli zefektívnené a zadok je užší. Lepšia aerodynamika zlepšila aj akustický komfort v kabíne.

Vzhľadom na to, že vozidlo je príliš veľké pre aerodynamický tunel, ktorý Renault obvykle používa, boli v Saint-Cyr vykonané vývojové štúdie aerodynamiky na modeloch v mierke 83 %. Vozidlá v skutočnej veľkosti potom boli testované v tuneli postavenom na hodnotenie aerodynamiky lietadiel.

Všetky tieto práce viedli k reálnemu zlepšeniu účinnosti. Emisie CO2 úplne nového Mastera sú o podstatných 39 g/km nižšie a teraz sa pohybujú pod hranicou 200 g/km. Jeho pozoruhodná aerodynamika taktiež výrazne znižuje spotrebu elektrických verzií s 20% zlepšením oproti súčasnému modelu Master.

Vskutku pôsobivé sú priestorové pomery vo vozidle: v kabíne okolo vodiča a spolujazdca sú odkladacie priestory s celkovým objemom až 135 litrov a nákladný priestor sa v závislosti od verzie modelu Master pohybuje v rozpätí 11 až 22 kubických metrov. V predaji bude až 20 verzií karosérie priamo z výrobného závodu.

Kratší rázvor a prepracovaná predná náprava zaisťujú nebývalú manévrovateľnosť, vrátane vynikajúceho priemeru otáčania kratšieho o 1,5 metra. Zákazníci si dokonca môžu vybrať verziu L3 pre jazdu v meste (L2 je základné vozidlo, L3 je k dispozícii s pohonom predných aj zadných kolies a L4 má pohon zadných kolies).

Nová platforma ponúkajúca rôzne druhy pohonných jednotiek pokrýva všetky potreby so vznetovými motormi Blue dCi s výkonom 105 až 170 k (výrazne znižujúce emisie CO2 a spotrebu), elektromotormi s výkonom 96 alebo 105 kW s batériami s kapacitou 40 alebo 87 kWh zaisťujúcimi dojazd viac km podľa WLTP, a navyše bude v predaji aj verzia na vodík. Nová je tiež 9-stupňová prevodovka pre väčší komfort.

Za zmienku stoja tiež možnosti nabíjania z vozidla do siete (V2G) a z vozidla do nákladného priestoru (V2L) v elektrických verziách, a to priamo z batérie alebo prostredníctvom zásuviek v kabíne alebo nákladnom priestore pre napájanie zariadenia.

Nový Renault Master bude v predaji od jari 2024.





ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement