NOVÁ AUTOMOBILKA

Automobilka BYD prichádza na Slovensko s tromi úžitkovými automobilmi. Oslovia firmy, ktoré chcú nižšie náklady na dopravu

Vozidlá ponúknu čisto elektrický dojazd na úrovni do 300 kilometrov a silným argumentom v prospech kúpy má byť lacná prevádzka a nízke náklady na servis.

Vydané Text: 

Čínsky výrobca automobilov BYD, ktorý je na Slovensku známy skôr znalcom autopriemyslu v Číne, u nás bude svoje tri modely úžitkových automobilov predávať v partnerstve so spoločnosťou Delta Trucks.

V interiériových priestoroch slovenského motoristického okruhu Slovakia Ring podpísali predstavitelia oboch spoločností, Isbrand Ho a Baris Akyalcin za BYD Europe a Péter Stefkó a János Stefkó, memorandum o spolupráci.

Automobilka masívne investuje do elektrických automobilov, pričom k septembru 2023 pôsobila na viac ako 70 trhoch. Na európsky trh vrhla plne elektrické autobusy s veľkým úspechom, ako odprezentoval Baris Akyalcin, ale pole pôsobnosti automobilky zahŕňa aj osobné automobily, ktoré u nás zatiaľ v predaji nie sú.

Pre zaujímavosť, BYD sa vyslovuje ako „bí ay dí“ a ide o akronym sloganu Build Your Dreams, teda buduj svoje sny. Spoločnosť sa angažuje aj v oblasti elektroniky, energií, vlakovej prepravy, pričom na celom svete má viac kao 600-tisíc zamestnancov, 11 výskumných inštitútov, denne podáva 19 žiadostí patenty a priemerne 15 denne ich je aj schválených. Ide teda o veľkú priemyselnú spoločnosť, o ktorej zatiaľ na Slovensku veľa nevieme. K októbru 2023 spoločnosť predala už 5,7 milióna automobilov. Medziročne tak predaje značky narástli na viac ako dvojnásobok predajov.

Podľa Isbranda Ho za samotnými batériami stojí 28 rokov vývoja a výskumu, pričom v súčasnosti je BYD lídrom trhu v oblasti LFP technológii. Nejde však ešte o solid-state batérie, ale podľa predstaviteľov značky stále vysoko bezpečné lítium-iónové fosfátové riešenie. Zdôraznil konštrukčnú stránku automobilov, ktorá je založená na modulárnej podvozkovej platforme. Tú BYD vytvoril špeciálne pre európsky trh a podobne ako platformy európskych a iných ázijských výrobcov osobných automobilov zahŕňa všetky komponenty elektrického pohonu je jedného relatívne kompaktného celku.

Isbrand Ho, BYD Europe

Isbrand Ho venoval pozornosť trom modelom: ETM6 a EMT8, čo sú elektrické kamióny štandardne dodávané bez návesu, a ETP3, model patriaci do kategórie LCV.

Spoločnosť chce firemných zákazníkov zaujať aj tým, že ponúkne plnohodnotný after sales servis, vrátane veľkorysej záruky na batériu až do 300-tisíc najazdených kilometrov.  Spoločnosť avizuje, že sieť servisných partnerov má na Slovensku zabezpečenú od 3. kvartálu tohto roka a potvrdila, že sa týka ako predaja, tak lokálnych servisov.

Ceny modelov spoločnosti neuvádzajú, nechcú ich publikovať, pretože sú k dispozícii na požiadanie, ale denníku Autoviny.sk napokon predstaviteľ spoločnosti poskytol informáciu, že ľahké úžitkové vozidlo ETP3 bude v predaji od 29 900 € bez DPH. Neskôr bude v predaji aj jeho väčšia verzia.

 





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.