NOVÝ MODEL

Nový Hyundai i20 má slovenské ceny, celkom potešia. Najlacnejšia verzia má štvorvalec 1,2i

O tom, že Hyundai modernizoval model i20, sme písali ešte v máji. Teraz automobilka zverejnila aj slovenský cenník novinky.

Cenníková cena začína na 15 740 €
Vydané  Text: Erik Stríž, David Hecl

Cenníková cena nového Hyundai i20 začína na sume 15 740 € s DPH s motorizáciou 1,2i, resp. 16 640 €s DPH s motorizáciou 1,0 T-GDi. Prvé kusy novej i20-tky dorazia do slovenských predajní už v októbri.

Na výber sú zatiaľ tri stupne výbav: Comfort, Family a Style s cenami od 15 740 €, 17 440 € a 20 340 €. Očakávame, že sa v blízkej dobe dočkáme aj ostrejších verzií.

Uvedené ceny aktuálne predajcovia znižujú o bonus 1500 €, preto sa môžete stretnúť aj s informáciami, že cena nového Hyundai i20 začína už na 14 240 €.

Špecifických zákazníkov hľadajúcich čo najnižšiu cenu poteší, že Hyundai i20 je po facelifte v predaji  aj s benzínovým motorom 1.2i s max. výkonom 62 kW (84 k) a krútiaci momentom 118 Nm. Tento motor sa kombinuje iba s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Z nuly na 100 km/h táto verzia akceleruje za 13,1 sekundy.

Potom sú tu dve ďalšie motorizácie s rovnakým motorom 1,0 T-GDi s max. výkonom 73,5 kW (100 k) a krútiacim momentom 172 Nm. Motorizácie sa lišia prevodovkou – základom je 6-stupňový manuál, komfortnejšou voľbou je 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka. Zatiaľ čo s manuálom auto dosiahne rýchlosť 100 km/h za 10,4 sekundy, pri automate je to 11,4 sekundy.

Inzercia


Všetky verzie majú spoločný podvozok: predná náprava je McPherson so stabilizátorom, zadná je tuhá spriahnutá so skrutnou priečkou. Vpred sú kotúčové brzdy s vnútorným chladením a zadné sa líšia podľa verzie: litrový motor má kotúčové brzdy, zatiaľ čo 1,2i bubnové. Automobil stojí na 15, 16 a 17-palcových diskoch kolies.

Celková dĺžka Hyundai i20 je 4 065 mm, šírka 1 775 mm, výška 1 450 mm a rázvor dosahuje solídnych 2 580 mm. Výška podvozka je minimálne 140 mm, polomer otáčania je 5,2 metra a rozchody kolies vpredu a vzadu sa líšia iba nepatrne, obe sú mierne cez 154 cm. Batožinový priestor v Hyundai i20 je 352 litrov, respektíve 1165 litrov po sklopení zadných sedadiel.

Základná výbava Comfort je prekvapujúco bohatá. Už v najnižšej cene dostanete 8″ rádio s bezdrôtovým Apple CarPlay/Android Auto, zadné parkovacie senzory aj cúvaciu kameru. Najvyššia výbava Style obsahuje navigáciu s 10,25″ displejom. Základom je manuálna klimatizácia, ale vo Family a Style dostanete už automatickú.

Nepatrné zmeny dizajnu

V čase keď sa niektoré automobilky pomaly lúčia s malými autami, Hyundai prichádza s modernizáciou svojho obľúbeného modelu i20. Jeho aktuálna generácia tak po troch rokoch od uvedenia na trh dostáva vylepšenia, ktoré sú na prvý pohľad nepatrné, no auto ako celok výrazne posúvajú vpred. Za zmienku stojí nové lakovanie, nová technika alebo unifikovaná ponuka motorizácií.

Výrazných dizajnových zmien sme sa nedočkali, no to vôbec nie je na škodu. Hyundai i20 v aktuálnej generácii priniesol totiž poriadne ostré a zároveň odvážne krivky. Dalo by sa povedať, že z hľadiska vzhľadu došlo k prepracovaniu len minimálne. V prednej časti vidíme pozmenené tvarovanie bočných nasávacích otvorov na nárazníku či agresívnejšie tvarovaný splitter.

Výrazné žlté lakovanie Lucid Lime Metallic sa k malému hyundai i20 hodí. Rovnako tak aj dizajnové zmeny diskov či predných partií

Výrazné žlté lakovanie Lucid Lime Metallic sa k malému hyundai i20 hodí. Rovnako tak aj dizajnové zmeny diskov či predných partií

Pri voľbe čiernej stechy Phantom Black sa čierna objavuje aj na C-stĺpiku

Pri voľbe čiernej stechy Phantom Black sa čierna objavuje aj na C-stĺpiku

Zadné partie sa taktiež nesú v znamení modifikovaného dizajnu nárazníku hlavne v oblasti difúzoru. Novinkou sú aj prepracované zliatinové disky s priemerom 16 alebo 17 palcov. No a azda najzásadnejšia zmena je pri pohľade na možnosti lakovania. Hyundai prináša pre model i20 hneď trojicu nových farieb, ktorými sú Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl a Meta Blue Pearl. Prvá zmienená sa zároveň stala reklamnou farbou tohto modelu.

Oživený interiér

V ponuke zostala aj aktuálna paleta lakovaní, ktoré je možné kombinovať s čiernou strechou vo vyhotovení Phantom Black. Čierna sa pri výbere tejto konfigurácie presunula aj na plastové lišty C-stĺpika.

Okrem mierne modifikovaného exteriéru vidíme drobné zmeny aj v interiéri. Novinkou sú napríklad lakované obloženia v oblasti madiel dverí v prevedení Lucid Lime. Táto farba sa taktiež vyskytuje aj na kontrastnom prešívaní sedadiel a volantu či na ovládačoch výduchov klimatizácie, čo príjemne oživuje inak tmavý vnútrajšok.

Interiér veľa zmien nepriniesol. Vidíme tu napríklad kontrastné lakovanie viacerých plôch či prešívanie sedadiel a volantu žltou niťou

Interiér veľa zmien nepriniesol. Vidíme tu napríklad kontrastné lakovanie viacerých plôch či prešívanie sedadiel a volantu žltou niťou

Bohatá štandardná výbava

Nový Hyundai i20 v prichádza s klasickými analógovými budíkmi. Ich súčasťou je 4,2-palcový LCD displej. Štandardná výbava okrem toho zahŕňa aj USB C porty, druhú generáciu eCall založenú na 4G sieťach či bezdrôtové aktualizácie máp. Pre technologických nadšencov je k dispozícii aj 10,25-palcový virtuálny prístrojový štít a rovnako veľký displej infotainmentu.

Ponuka bezpečnostných technológií modernizovanej i20 sa na želanie môže rozšíriť napríklad o tempomat založený na mapových podkladoch či detekciu nárazu v mŕtvom uhle. Už v základnej výbave sa nachádzajú prvky ako asistent predvídania čelného nárazu, udržiavanie v jazdných pruhoch či ochrana chodcov a cyklistov.

Pod kapotou sa po novom nachádza už len preplňovaný motor s objemom jeden liter. Ten je navyše spojený so 48-voltovou mild-hybridnou sústavou

Pod kapotou sa nachádza popri populárnom 1,0 T-DGi (na fotke) aj štvorvalcový atmosférický motor 1,2i




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.