Rozvojové krajiny s elektromobilitou nerátajú, budúcnosť vidia v spaľovacích motoroch s alternatívnym druhom paliva

Koncern Stellantis vidí budúcnosť etanole. Približne 60 % predaja v Brazílii majú do roku 2030 budú tvoriť vozidlá s hybridnou technológiou využívajúcou biopalivá.

Vydané  Text: 

Koncern Stellantis plánuje do roku 2024 začať v Brazílii vyrábať svoje prvé flexihybridné vozidlá poháňané etanolom a elektrickou energiou v snahe získať náskok na trhu s elektrickými vozidlami v najväčšej latinskoamerickej ekonomike.

Podľa Antonia Filosu, prezidenta skupiny v Južnej Amerike, má Stellantis tri prototypy kombinujúce elektrický a etanolový a jeden čisto elektrický druh pohonu.

Podľa jeho slov približne 60 % predaja automobilky do roku 2030 budú tvoriť vozidlá s jej biopalivovo-hybridnou technológiou.

POTENCIÁL

„Brazília má veľký automobilový trh, flexibilitu, ktorú nikto nemá a ktorú treba využiť,“ povedal Filosa vo vývojovom centre skupiny v meste Betim v štáte Minas Gerais. „Máme viacero technológií a dovážame málo komponentov. Vďaka tomu budeme mať väčšiu konkurencieschopnosť.“

Svetové automobilky súperia o to, kto bude môcť ako prvý uviesť na brazílske cesty riešenie, ktoré kombinuje etanol a elektrinu. Volkswagen plánuje do roku 2025 uviesť na trh celkovo 15 vozidiel na biopalivá, pričom hybridné modely by mali nasledovať neskôr.

Technológie elektrických vozidiel budú musieť konkurovať vozidlám na alternatívny druh paliva poháňaných zmesou benzínu a etanolu, ktoré sú v Brazílii veľmi populárne.


Zdroje:  autonews.europe.com




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.