Facelift Škoda Scala a Kamiq príde už o pár dní. Čo o ňom vieme?

Po štyroch rokoch od uvedenia na trh, prišiel čas na modernizáciu pre Škodu Scala a Kamiq.

Mierne dizajnové zmeny sa dotkli predovšetkým predných a zadných partií.
Očakávať môžeme aj techniku z modelov vyššej triedy.
Vydané  Text: 

Štyri roky po uvedení nepriameho nástupcu Škody Rapid a najmenšieho európskeho českého SUV prichádza čas na modernizáciu. Škoda Scala a Škoda Kamiq, ako dva modely, ktoré stoja na rovnakej podvozkovej platforme a zdieľajú značnú časť technológií, dostanú spoločný facelift už začiatkom augusta. Ten síce prinesie len decentné zmeny dizajnu, no aj napriek tomu sa finálny vzhľad áut zmodernizuje a zatraktívni. Okrem toho môžeme čakať aj lepšiu svetelnú techniku.

Spoločný redizajn

Škoda Auto pred pár dňami oficiálne odhalila prvé dizajnové skice modernizovaných modelov Scala a Kamiq. Mierne zmeny sa dotkli predovšetkým oblasti svetlometov a predných či zadných nárazníkov. Premiéru si obe autá odbijú už 1. augusta 2023. Technologické vylepšenia, ktoré oba modely dostanú, pritom majú podľa oficiálnej tlačovej správy pochádzať z modelov vyšších tried.

Scala s prvkami Škody Vision RS

Dizajn Škody Scala na prvý pohľad prejde výraznejšími zmenami, ako pri sesterskom Kamiqu. Už pri letmom pohľade je zrejmé, že predné svetlomety dostanú úplne nový tvar spoločne s novým podpisom denného svietenia. Hlavné skupinové svetlá sú výrazne užšie a sú prepojené s agresívnejšie tvarovanou maskou chladiča.

Vynovená Škoda Scala si v prednej časti zobrala inšpiráciu zo štúdie Vision RS.

Zaujímavým grafickým prvkom, okrem predelenej linky denného osvetlenia, je predovšetkým nový nárazník. Ten sa výrazne inšpiroval niekdajším konceptom Škoda Vision RS. Pôsobí tak dynamickejšie a autu dodáva športovejší charakter. V podobnom duchu sa niesla aj modernizácia zadného nárazníku a svetiel. Typický tvar LED osvetlenia do tvaru písmena L je po novom predelený. Čo sa týka zadného nárazníka, ten dostal výraznejší difúzor. Z nákresov vyplýva, že sa môžeme tešiť aj na modifikované dizajny zliatinových kolies

V zadnej časti sa menil predovšetkým tvar nárazníka, ktorý po novom obsahuje viaceré typické dizajnové prvky. Nechýba ani nová korporátna identita.

Inzercia


Kamiq s prvkami SUV

Modernizovaný Kamiq dostal na prvý pohľad miernejšie vylepšenia ako Scala, no na druhú stranu pôsobí ako celok robustnejšie než predchodca. Škoda tým jednoznačne chcela upozorniť na to, že ide o SUV. Dôležitým a výrazným prvkom nového dizajnu je opäť prepracovaný predný nárazník s výraznejším tvarovaním. Miernej modifikácie sa dočkali aj hlavné svetlomety či maska chladiča.

Škoda Kamiq je vzhľadovo opäť bližšie k veľkým SUV. Môže za to hlavne masívny predný nárazník.

V zadnej časti je jasne vidieť nový difúzor, ktorý zasahuje opticky vyššie, ako pri predchádzajúcej verzii. Spoločným prvkom oboch modernizovaných áut by mala byť aj nová svetelná technika. Čo sa týka motorizácií, pod kapotou sa pravdepodobne bude nachádzať overená paleta agregátov, ktorá začína litrovým trojvalcom a končí motorom 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Na bližšie informácie si však musíme počkať do prvého augustového dňa.

Zadným partiám dominuje najmä výrazný difúzor. Je zasadený opticky vyššie.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.