Nissan Pulsar: Objavená AtlanTiida

Po odstavení modelu Tiida chýbal Nissanu v portfóliu kompaktný hatchback. Almeru či Sunny zo segmentu C prichádza teraz nahradiť Pulsar.
Vydané  Text: 

Meno Pulsar je v Európe novinkou, v Japonsku a mimo nášho kontinentu je však známe už dlhé roky. Karoséria novinky na sebe nenesie žiadne dizajnové výstrelky, pôsobí však neopozerane a na prvý pohľad vidno, že auto s vyššou stavbou kladie dôraz na vnútorné rozmery. Praktickú stránku podčiarkuje aj otváranie veľkých dverí do širokého uhla. Po nastúpení nás Pulsar o jeho silnej stránke presvedčil okamžite, predovšetkým na zadných sedadlách nemá priestor na kolená cestujúcich v segmente rovnocenného konkurenta. Toho by sme museli hľadať minimálne o triedu vyššie. Jemne klesajúca nemá tendenciu prichádzať do kontaktu s hlavami pasažierov, ani ak majú výšku okolo 1,9 metra. Uskromňovať sa pritom nemusia ani osoby na rozmerných predných sedadlách. Chýba im výraznejšia opora tela, ani jedna verzia však neoplýva výkonom, komfort si teda ceníme.
Palubná doska nám najviac pripomína väčší Qashqai. Je samozrejme položená nižšie ako v SUV, volant a prístroje sú však totožné, ergonómii ani prehľadnosti ovládania tak nemáme čo vyčítať. Medzi ciferníkmi rýchlomera a otáčkomera je veľký a dobre čitateľný displej s údajmi palubného počítača a nastaveniami vozidla. Na stredovej konzole sme mali audio a navigačný systém Nissan Connect, jeho dotyková obrazovka s uhlopriečkou 5,8‘‘ by však mohla byť o niečo väčšia. Počet odkladacích priestorov je dostatočný, batožinový priestor s objemom 385 dm3 je mierne nad priemerom tejto triedy vozidiel.
Správanie auta na ceste je dobre čitateľné a predvídateľné, hoci má vzadu iba jednoduchú zadnú nápravu. Napriek tomu je veľmi komfortné a prejazdy koľajníc, kanálov a dier v ceste sú až prekvapivo hladké, pod čo sa podpísalo aj obutie s rozmerom 195/60 R16. Pochvalu si zaslúži aj presné riadenie s primeraným účinkom posilňovača, ktoré auto vedie po zvolenej stope a jeho prevodový pomer nevyžaduje výrazné krútenie volantom.
Testovaný Pulsar bol poháňaný jediným naftovým motorom v ponuke – tisícpäťstovkou od Renaultu, spojenou s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Tú chválime za presnosť radenia, prevody sú dlhšie, pri 90 km/h točí motor 1 500 otáčok, na diaľničnom limite iba príjemných 2 200. S úsporným motorom tak Nissan dosiahol v teste spotrebu 4,6 l/100 km. Slabšou stránkou agregátu je jeho odhlučnenie, v kabíne počuť jeho jemné klepanie v podstate neustále. Okrem toho motor trpí dlhým oneskorením nástupu turbodúchadla, pre lepšiu akceleráciu je nutné držať ho nad hranicou dvoch tisícov otáčok. Vytáča sa však s nadšením a ani s naloženým autom nemá problémy. Záver Pulsar boduje ergonómiou a obrovským vnútorným priestorom, ako aj kompromisnými, no istými jazdnými vlastnosťami so zachovaním dobrého komfortu. Pulz sa vám však z neho nezvýši, za čo môže hlavne ponuka motorov, ktorých prioritou je viac ekonomická prevádzka než výrazná dynamika. Ako celok je Nissan Pulsar veľmi vyvážené auto, ktorého kúpa určite nie je krokom vedľa.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.