Terénne Mini je hotové

Ženeva sa stane miestom premiéry očakávaného malého SUV s logom Mini.
Vydané  Text: 
Model sa na väčšine trhov bude ponúkať s menom Countryman, ktoré v minulosti označovalo verziu kombi (tá sa dnes vola Clubman). Karoséria štvormiestneho vozidla s dĺžkou 4 097 (rázvor 2 595 mm) má na prekvapenie konvenčne riešenú päticu dverí. Bočné sa otvárajú klasicky, veko kufra sa vyklápa smerom hore. Exteriér aj interiér sa držia klasickej dizajnovej reči Mini. V kabíne je novinkou systém Center Rail, čo je vlastne stredový držiak na rôzne príslušenstvo. „Koľajnica“ je natiahnutá od palubnej dosky až k zadným sedadlám a dajú sa na ňu špeciálnym zacvakávacím systémom upevniť odkladacie boxy, rôzne držiaky či audiozariadenia. Zadná dvojica sedadiel sa dá na požiadanie vymeniť za lavicu, komfort pre piatich však neočakávame. Zadný rad je v oboch prípadoch posuvný, lavica je delená v pomere 60 : 40 (sedák) resp. 40 : 20 : 40 (operadlo). Batožinový priestor začína na 350 litroch, potenciálne maximum je 1 170 litrov. Ponuka motorov obsahuje 3 benzínové a 2 naftové, všetky spĺňajúce normu Euro 5. Ďalšou spoločnou črtou je objem 1,6 l a balík Minimalism (v podstate EfficientDynamics), ktorý obsahuje rekuperáciu energie pri brzdení, štart-stop systém, efektívny manažment spotrebičov či indikátor preradenia. Základom je atmosférická verzia One (72 kW/98 k), bez prepĺňania pracuje aj Cooper (90 kW/122 k), turbo dostala až verzia Cooper S (135 kW/184 k). Spotreba týchto agregátov sa pohybuje v rozpätí 5,9 – 6,3 l/100 km. Základný turbodiesel One D disponuje výkonom 66 kW/90 k, verzia Cooper D ponúka 82 kW/112 k. Spotreba týchto motorov je podľa výrobcu na úrovni 4,3 resp. 4,4 l/100 km. Štandardom sú šesťstupňové manuálne prevodovky, pre benzínové verzie je k dispozícii aj automatika. Poháňané sú predné kolesá, verzie Cooper S a Cooper D sú k dispozícii s pohonom všetkých kolies ALL4. Ten pracuje s elektrohydraulicky ovládaným diferenciálom umiestneným pri stálom prevode. Systém dokáže poslať až 100 percent krútiaceho momentu na niektorú z náprav. Elektronika týchto verzií navyše dokáže regulovať aj svornosť predného diferenciálu. Mini už tradične ponúka široké možnosti individualizácie. Vo výbavovníku nechýba módna panoramatická strecha, adaptívne xenónové svetlomety, vyhrievané čelné sklo, ťažné zariadenie či športový podvozok a ďalšie komponenty s označením John Cooper Works. Výber diskov kolies sa začína na 16 a končí na 19 palcoch.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.