Aktuality

Ford Ranger Raptor: slovenské ceny a silné dôvody, prečo ho kúpiť už teraz

Slovenské zastúpenie značky Ford v posledný febuárový deň oficiálne predstavilo druhú generáciu FORD RANGER RAPTOR.

V porovnaní so štandardným modelom Ranger dostal úplne nový Ranger Raptor od Fordu kompletne vylepšený podvozok, aby dokázal zvládnuť náročné terénne podmienky. Úchyty a výstuže špecifické pre Raptor sa použili na zadnom stĺpiku, korbe, veže tlmičov, dorazoch tlmičov a držiaku zadného tlmiča. Upravené úchyty sú aj na rezervnom kolese.

Vpredu sú dva tažné háky a ochranu podvozka vylepšuje predná základná doska vyrobená z vysokopevnej ocele s hrúbkou 2,3 mm. Spoločne so spodnými krytmi motora a rozdeľovacej prevodovky chráni táto základná doska najdôležitejšie komponenty, ako sú chladič, systém riadenia, predný priečny nosník, olejová vaňa motora a predný diferenciál.

Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)
Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)

Nová generácia Fordu Ranger Raptor prichádza na trh s viacerými vylepšeniami, medzi ktoré patrí napríklad:

  • nový 3,0-litrový benzínový motor EcoBoost V6 s dvoma turbodúchadlami s max. výkonom 215 kW (292 k) a krútiacim momentom 491 Nm
  • elektronicky riadený aktívny výfukový systém, ktorý poskytuje nastaviteľný zvuk motora
  • sedem voliteľných režimov jazdy a prepracované odpruženie s 2,5-palcovými vnútornými tlmičmi FOX Live Valve z dielne divízie Ford Performance
  • nový permanentný pohon všetkých štyroch kolies e-4WD, ktorý tvorí elektronicky riadená voliteľná dvojstupňová rozdeľovacia prevodovka a samosvorný predný a zadný diferenciál.

Blok valcov motora 3.0 EcoBoost V6 je vyrobený zo zhutneného grafitového železa, ktoré je o 75 percent tuhšie a pevnejšie ako železo používané pri bežných odliatkoch. Ide o rovnaký materiál, aký používa Ford vo svojich motoroch pre súťaž NASCAR.

Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)

Zákazníci si môžu objednať aj 2,0-litrový naftový motor EcoBlue BiTurbo s dvoma turbodúchadlami, ktorý vyvinie max. výkon 151 kW (205 k) a krútiaci moment až 500 Nm.

Z pohľadu vodiča bude pridanou hodnotou využitie pretekárskej technológie proti oneskoreniu výkonu (ANTI-LAG) - tú využívajú vozidlá od divízie Ford Performance. Systém ANTI-LAG je dostupný v jazdnom režime Baja a jeho princípom je udržiavať turbodúchadlá v chode ešte tri sekundy po ubratí plynu, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie pri výjazde zo zákruty alebo pri preradení, keď vodič opäť zošliapne plynový pedál.

Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)

Zaujímavosťou je aktívny výfukový systém so štyrmi zvukovými profilmi a tiež využitie vyspelého exteriérového osvetlenia Matrix LED. Čo je ešte prekvapivejšie, adaptívne MATRIX LED predné svetlomety s LED denným svietením sú súčasťou štandardnej výbavy, teda si za tieto progresívne svetlomety nemusí zákazník doplácať.

Praktickými detailmi nového Raptora sú 360° osvetlenie priestoru okolo vozidla, zadný nárazník s integrovaným schodíkom, bočný ochranný rám podbehov s čiernym nášľapným schodíkom, 12V a 230V (400W) zásuvka v nákladovom priestore, značkové ťažné zariadenie, dva ťažné háky vpredu, 12" digitálny prístrojový panel, 360° parkovacia kamera či automatický parkovací asistent so snímačmi vpredu a vzadu - toto všetko je už v základnej cene.

Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)

Ford Ranger Raptor: slovenské ceny a výbava

Ford Ranger Raptor je u nás v predaji od 55.990 € bez DPH (67.188 € vr. DPH) vo verzii 2.0 Ecoblue BiTurbo e-4WD A10.

Benzínový variant so šesťvalcom 3.0 V6 EcoBoost BiTurbo je tiež konfigurovaný s 10-stupňovou automatikou a pohonom e-4WD za 59.490 € bez DPH (71.388 € vr. DPH).

Každé vozidlo má zdarma továrenskú predĺženú záruku Ford Protect na 5 rokov/150.000 km a prostredníctvom aplikácie FordPass je možné niektoré funkcie vozidla ovládať na diaľku, napríklad naštartovať na diaľku, zapnúť klimatizáciu alebo získať informácie o technickom stave vozidla.

Vozidlo štandardne stojí na 17" diskch kolies z ľahkých zliatin, má obuté pneumatiky 285/70 A/T a dodáva sa so zliatinovým rezervným kolesom, V cene modelu sú tri východiskové nemetalické laky Arctic White, Conquer Grey, Code Orange, za metalízu si zákazník priplatí 590 € bez DPH, na výber má Blue Lightning, Absolute Black, Meteor Grey, Aluminum Metallic a Sedona Orange.

Slovenská premiéra Ford Ranger Raptor (03/2023)

Súčasťou sériovej výbavy nového FORD RANGER RAPTOR je napríklad aj:

  • HLA - asistent rozjazdu do kopca
  • HDC - asistent pre zjazd z kopca
  • LAC - systém adaptívnej kontroly záťaže
  • TSC - stabilizačný systém pri ťahaní prívesu
  • Terrain management system - 7 jazdných režimov (cestné:Normal, Sport, Klzký a off-road: Skaly, Piesok, Blato, BAJA)
  • LKA - systém pre automatické navrátenie do jazdného pruhu
  • Pre-Collision Assist s autonómnym núdzovým brzdením
  • Asistent odbočovania vľavo
  • Inteligentný adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a udržiavaním v strede jazdného pruhu (Lane Centering) - rozpoznávanie značiek, upozornenie a aktívne spomalenie na povolenú rýchlosť
  • Systém BLIS - optická signalizácia predchádzajúceho vozidla v mŕtvom uhle vonkajších spätných zrkadiel, funguje aj s prívesom
  • Systém Reverse Brake Assist - zabrzdí vozidlo pri cúvaní do prekážky
  • Bezkľúčové zamykanie KeyFree + štartovanie tlačidlom FordPower
  • Obvodový alarm
  • Športové, kožené, elektricky vyhrievané a nastaviteľné (10 smerov) sedadlá FORD PERFORMANCE s logom Raptor a kontrastnými pruhmi vo farbe Code Orange
  • Tmavé čalúnenie stropu
  • Spínače na strope pre prídavné zariadenia (naviják, svetlá a i.)
  • LED predné hmlovky, LED zadné svetlá a FORD PERFORMANCE LED - Adaptívne MATRIX LED predné svetlomety s LED denným svietením
  • Čierny paket - maska chladiča, spodný predný nárazník a kľučka veka nákladového priestoru
  • 80-litrová nádrž
  • Originálne ťažné zariadenie (montované vo výrobnom závode, 13 pin)
  • Kožený športový volant
  • DEATC - automatická klimatizácia s nastavovaním teploty v 2 zónach + peľový filter + výduchy dozadu
  • Mechanická uzávierka predného diferenciálu (len 3.0 V6), inak mechanická uzávierka zadného diferenciálu
  • Odpruženie FOX (len 2.0 EcoBlue) - mechanické, vyladené divíziou FORD PERFORMANCE. Technológie Internal Bypass, Bottom-Out Control a Position Sensitive Damping pre maximálnu trakciu v teréne aj vo vysokých rýchlostiach
  • Odpruženie FOX Live Valve (len 3.0 V6) - elektronicky aktívne a nastaviteľné, vyladené divíziou FORD PERFORMANCE, plnené olejom s obsahom teflónu pre lepší výkon. Technológie Internal Bypass, Bottom-Out Control a Position Sensitive Damping pre maximálnu trakciu v teréne aj vo vysokých rýchlostiach

Ponuka príplatkovej výbavy je pomerne skromná, keďže Raptor už v štandarde obsahuje azda všetko, čo vám napadne. Významnejšou položkou, ktorú má zmysel pripomenúť, je Sada Raptor: Aerodynamický ochranný rám za kabínou + uzamykateľný elektrický rolovací kryt s DO za 2.290 € bez dane.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie