Rozhodnutie Nemecka ponúkať veľmi lacné lístky v rámci systému verejnej dopravy v krajine pomohlo zmierniť preťaženie ciest.
### Čína 2010
Jednou z najdlhších cestných dopravných kolón, ktoré boli kedy zaznamenané je tá z roku 2010 z Číny. Na tamojšej ceste China National Highway 110 k nej došlo 13. augusta 2010. Niektoré odhady tvrdia, že **samotná kolóna mala neuveriteľných 100 kilometrov a trvala takmer dva týždne**. Ľudia čakajúci v nej mali možnosť nakúpenia si základných potravín a vody. Tie sa však predávali za prestrelené ceny dosahujúce aj desaťnásobok tých pôvodných. Dôvodom jej vzniku pritom nebola žiadna dopravná nehoda alebo práce na ceste. Celá kolóna vznikla jednoducho preto, lebo tamojšie cesty nezvládli enormný ročný nárast nových áut a veľké kamióny prevážajúce stavebný materiál, ktoré smerovali do Pekingu, daný úsek zablokovali. Ku kompletnému rozpusteniu tejto kolóny došlo až v polovici septembra toho istého roku.
Dopravné zápchy nás stoja veľa času, prispievajú k znečisteniu, emisiám a v neposlednom rade nás stoja peniaze. Existujú však riešenia, ktoré fungujú a pomáhajú zápchy redukovať.
### Bonus: Suez 1967
Napriek tomu, že všetky vyššie spomenuté udalosti súvisia s cestnou dopravou, nemožno opomenúť ani tú lodnú. S ňou sa totiž spája najdlhšia zaznamenaná dopravná kolóna v moderných dejinách. Nejde ani tak o jej dĺžku v kilometroch, ako skôr o jej dobu trvania. Udiala sa na azda najdôležitejšom dopravnom lodnom uzle na svete, v Suezskom prieplave. **Zdroje uvádzajú, že lode tu uviazli už v roku 1967 a celkovo tu strávili až 8 rokov**. Áno, čítate správne. 5. júna 1967 vstúpilo 15 lodí do Suezského kanálu, no v tom čase vypukla vojna medzi Egyptom a Izrealeom. V dôsledku vojnového konfliktu došlo k čiastočnej blokáde na kanále a lode ním nemohli ďalej preplávať. Samotný konflikt medzi týmito dvoma krajinami síce trval len 6 dní, no spôsobil, že egyptská vláda nariadila týmto pätnástim lodiam, aby zakotvili v mieste kde sa aktuálne nachádzali. Po vojnovom konflikte sa stal práve Suez novou hranicou a dotknuté lode boli istým spôsobom v zajatí. **Opätovne sa im podarilo z tohto prieplavu dostať presne 8 rokov po uviaznutí, 5. júna 1975**. **Za ten čas si tu námorníci založili vlastný štát s názvom [Great Bitter Lake Association](https://www.cntraveler.com/stories/2016-02-22/there-once-was-a-country-in-the-middle-of-the-suez-canal/amp). Vytvorili si svoje olympijské hry, mali pravidelné týždenné omše, filmové večery, bazénové párty či dokonca aj vlastné poštové známky**.