Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.
Tým sa vyvracajú možné fámy o tom, že elektrický hatchback postavený na platforme MEB kompletne nahradí Golf. Volkswagen by teda v budúcnosti mal uviesť aj 9. generáciu obľúbeného hatchbacku, no aktuálne nie je isté s akým typom pohonu.
Elektrický Golf automobilka ponúkala od roku 2014 až do 2020, kedy bol z ponuky stiahnutý práve kvôli rozvoju rodiny ID. Nový Golf s elektrickým pohonom by mohol čiastočne prepojiť obe pre Volkswagen dôležité pomenovania. Dokonca sa špekuluje o možnom označení ako „ID.Golf“, podobne ako je to napríklad pri ID.Buzz. Treba ale dodať, že ID.3 by aj naďalej exitrovalo. Moderný Golf na elektrický pohon by mal byť zasadený medzi očakávaný mestský elektromobil ID.2 a stálicu ID.3.
Nový Volkswagen Passat už jazdí po cestách len s minimálnym maskovaním. Manažérske kombi sa má predstaviť už v roku 2023. Čo o ňom doteraz vieme?
Portál [Automotive News](https://europe.autonews.com/automakers/vw-may-build-electric-golf-after-trinity-flagship-ev-delay) taktiež píše o tom, že vo Volkswagene došlo k čiastočnému odkladu smelých plánov bývalého šéfa Herberta Diessa. Odklad sa má týkať predovšetkým elektromobility v pláne Trinity. Pôvodný návrh počítal s tým, že modelová ofenzíva začne už v roku 2026. Teraz je skôr reálnejšie, že Trinity dospeje do produkčného štádia až na začiatku 30. rokov 21. storočia. Medzitým by mohlo dôjsť k predstaveniu elektrického Golfu na platforme MEB či dokonca k odhaleniu elektrického Tiguanu, ktorý by spoliehal na rovnakú techniku.
Projekt Trinity pritom ťaží práve z novej elektrickej platformy SSP, ktorá má Volkswagen nasmerovať do sféry autonomity. CEO VW Oliver Blume navyše poodhalil plány aj ohľadom novej továrne na výrobu elektromobilov. Aktuálne je stále v procese hodnotenia myšlienka či sa oplatí viac investovať niečo cez dve miliardy eur do výstavby novej fabriky vo Wolfsburgu alebo či by nebolo lepšie investovať do modernizácie starej, aktuálne využívanej továrne.
Trieda kompatkných SUV je aktuálne asi najžiadanejšou. Každé jedno auto v nej je preto pod prísnym drobnohľadom. Ako sa darí Volkswagenu Tiguan zaujať náročného zákazníka?
Inzercia

Inzercia
